Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus kannab edaspidi nime IIL. Nimevahetus on osa laiemast uuendusprotsessist, mille eesmärk on paremini peegeldada organisatsiooni rolli ühistranspordi arendajana ja piirkondliku liikumisvõrgustiku kujundajana.
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse, nüüdse IILi tegevdirektor Andrus Nilisk.
Foto: Kateriine Krigul
“Bussitransport on jäänud teistest ühistranspordiliikidest tahaplaanile,” nentis Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse, nüüdse IILi tegevdirektor Andrus Nilisk.“Senine nimi ja visuaalne identiteet olid ajale jalgu jäänud ega toetanud piisavalt organisatsiooni rolli Eesti liikuvuse edendajana,” rääkis ta.
Et saada inimesi autost ühistransporti, peab olema viimane sama kiire ja kasutajasõbralik kui auto. Lisaks pole sageli probleemiks mitte ühistranspordi olemasolu, vaid info selle kohta, tõdeti läinud nädalal Tallinnas toimunud mobiilsuskonvertentsil.
Liikuvusekspert Marek Rannala ja reisitehnoloogiaettevõtte juht Michal Leman hoiatavad, et praegune süsteem soosib autost sõltumist ning sellel on märkimisväärne mõju nii tervisele kui elukeskkonnale.
Eesti parima juhi kandidaat ja Hansa Grupi juht Neeme Tammis vedas esimest korda elus raadio hommikuprogrammi. Koos enda kutsutud külalise autoettevõtete liidu juhi Kersten Kattaiga rääkisid ettevõtjad ühisest huvist ehk transpordist.
Regionaal- ja põllumajandusminister Piret Hartman ja Tallinna linnapea Jevgeni Ossinovski allkirjastasid Harjumaa ühispileti loomise kokkuleppe, mille eesmärgiks on seatud ühispileti kasutuselevõtt 2025. aasta suvel.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.