Riik toetab transpordi- ja logistikasektori digitaliseerimist miljoni euroga
E-veoselehe andmevahetusteenuse arenduse toetuse raames said rahastuse 6 projekti, mille eesmärk on digitaliseerida logistikasektori igapäevatööd ning vähendada valdkonna paberimajanduse hulka.
Teede-ehituses on e-veoseleht juba mõnda aega kasutuses, kuid on palju transpordivaldkondi, kus seda veel ei ole.
Foto: Dmitri Kotjuh / Jarva Teataja
Ligikaudu 99 protsenti Euroopa Liidu piiriülestest kaubavedudest on endiselt seotud paberdokumentidega. Euroopa Komisjoni uuring näitas, et veodokumentide digitaliseerimine aitaks väikestel- ja keskmistel ettevõtetel säästa aastas kuni 60 protsenti halduskuludest. Toimiv e-veoselehe teenus aitaks oluliselt kokku hoida kõikide osapoolte aega ning hõlbustaks ühtlasi ka riigipoolset kontrolli- ja järelevalvetegevust.
MKMi tellimusel valminud analüüsi tulemusel leiti, et elektroonilise veoselehe info vahetamise teenuse loomiseks on kõige mõistlikum teenus välja arendada avaliku sektori eestvedamisel ja teha seda nii, et tulevikus saaks seda kasutada ka kogu ülejäänud Euroopa.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kuulutas välja hanke, et uurida, kuidas muuta kaubavedu maanteel paberivabaks läbi keskse e-veoselehe juurdepääsupunkti.
Tänasest algas Eestist Poola viiva digitaalse kaubatee testimine, et tulevikus vähendada logistikasektori paberimajandust ja tühitööd. Muuhulgas ei pea veose kontrollimiseks seda enam peatama, vaid piisab veoki ja haagisenumbri süsteemi sisestamisest.
Ehitusettevõte Nordecon asus esimesena Eestis täitematerjalide vedusid teostama elektroonilise saatelehega. Nüüdseks on selle algatusega liitunud suur hulk eri osapooli.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.