Augustikuu alguses astusid avalikkuse ette uus kliimaminister Yoko Alender ja tema kõrval keskerakonnast sotsidesse üle läinud taristuminister Vladimis Svet. Mõlemal oli oma sõnum ka transpordi ja logistikasektorile: kui esimese fookus on kliimakindla majandamise seaduse elluviimisel ja transpordi rohelisemaks muutmisel pangaliisingu erisuste abil, siis teine toonitas vajadust otsida lisarahastust teede-ehitusele.
7. augustil jõudis Pääsküla depoosse esimene Škoda elektrirong, mille katsetused meie raudteedel algasid suure hooga pihta ja tänaseks on teinegi rong juurde tulnud. Päev varem sadas aga Tartus maha rekordkogus vihma, mis paljud sõidukid veelompidesse ja parklatesse „surnult“ seisma jättis. Nagu hiljem selgus, ei pruugigi kõikidel puhkudel kindlustus auto korda tegemist korvata.
8. augustil avaldasime aga ülevaate põhjanaabrite uuringu mille resümee oli eriti Virumaa rahvale mitte just kõige positiivsem: laevaühendust Sillamäe ja Kotka vahel ei tule, nagu ka Kunda ja Kotka vahel. Sest see lihtsalt ei tasu end ära.
Kuu keskel teatas tuntud Lõuna-Eesti transpordifirma Võru Trans, et lõpetab transpordiäri. Miks? Sest pea olematu rentaablusega ärile ei ole lihtsalt mõtet rohkem oma väärtuslikku aega raisata, teatas ettevõtte omanik.
23. augustil parvetati paika Pärnu uus kaarsild, mis oli iseenesest suur logistiline väljakutse ja uus sild mõjutab otseselt ka sealse piirkonna logistikat. Väga palju liiklust saab edaspidi kesklinnast eemale juhtida ja laguneva kesklinna silla koormust vähendada.
Globaalses logistikas oli augustikuu üheks olulisemaks märksõnaks Bangladeshis toimunud rahutused, mis ummistas riigi peamise, Chittagongi sadama. Sajad laevad seisid Bengali lahes reidil ja häiritud oli ka riigisisene maantee- ja raudteeliiklus. Lisaks rahutustele tabasid Bangladeshi ka suured üleujutused, mis riigisisese transpordi lõplikult halvasid. Eeskätt on sealne olukord pannud raskesse seisu maailma rõivatööstuse tarneahela toimimise, kuna Bangladesh on maailma üks suurimaid tekstiilitoodete eksportööre.
Suurbritannia analüüsifirma Transport Intelligence avaldas augustis kokkuvõtted kolmanda kvartali prognoosidest. Midagi rõõmustavat neis pole, või kui, siis ainult natukene: nimelt Euroopa maanteetranspordi languses on näha esimesi stabiliseerumise märke, kuid merenduses hinnad aina kasvavad ja seda kõikidel marsruutidel. Lisaks on üheks globaalse logistika trendiks tõsiasi, et aina enam kaupa liigub laevadelt lennukitele, sest hinnavahe ei ole enam kaugeltki nii suur, kui tarneaegade erinevus nende kahe transpordiliigi vahel.
Lõpetuseks üks augustikuine uudis ka lähinaabrite juurest: nimelt pööras Klaipėda sadama kaubalogistika 9. augustil oma ajaloos uue lehekülje, kui esimest korda saabus nende sadamasse viljalastis jõepraam. Sellise ainulaadse viljaveolahenduse taga oli Linas Agro Lietuva, kes toimetas jõepraamiga Nemunas Lines kohale 900 tonni teravilja.
Ole iganädalaselt kursis logistikamaailma tegemistega ja telli endale mugavalt e-postkasti ka järgnevate kuude "Logistika kompass" eriuudiskiri SIIN.
1. TOP 50: suurimad kasumiteenijad ja kahjumisse jääjad mootorsõidukite müügis
2. DPD Eesti juht: Eesti on oma edu kinkimas Leedule ja Lätile
3. Megadiil: DSV ostab Volvolt 300 elektriveokit
4. Kriis Itaalia autoveosektoris: viiendik ettevõtetest on tegevuse lõpetanud
5. Esimene Hiina elektriline suurkaubik: Via 3L tegi julge otsuse