• 29.04.09, 15:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroliidu abi tee-ehitusel kasvab sel aasta üle 3 korra

Riigimaanteede rahastamises on algselt planeeritust kolme korda suuremaks kasvanud Euroopa abirahade osakaal 262 miljonilt 826 miljonini. Mullu kasutati Euroopa Liidu abi teede ehitamisel 254 mln krooni jagu.
„Kui raha on vähe peavad prioriteedid paigas olema,“ ütles maanteeameti peadirektori asetäitja peadirektori ülesannetes  Koit Tsefels. „Oleme siin, et teenust pakkuda ja teed sõidetavad oleks. Kõige tähtsam on igapäevane hooldetöö, mis on tehtud.  Seisundi nõuded ja hooldetööde tase ei lange. Autojuhtide silmis oleme oma tööga hakkama saanud.“
Tsefelsi sõnul on teine prioriteet Euroopa raha. „Euroraha kasutamisega on probleeme olnud. Prioriteet number on Eurooast tulev raha ära kasuta, suurprojektide peale,“ lisas ta.
„Kolmas rida, mida riigieelarve võimaldab, on teekatete säilitamine, et see mis tehtud ära ei kaoks. Kui midagi üle jääb, siis viimane nimekirjas on kruusateede katete ehitus,“ loetles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2008. aasta jaanuaris plaaniti teede peale kulutada üle 4 miljardi krooni. Kuid kokkuhoiuga on riigimaateede rahastamine kuivanud 3,1 mld kroonini. Mullu rahatati teid 3,3 mld krooniga. „Üks kärbe on veel tulemas, kui palju kärbitakse, ei oska öelda,“ lisas Tsefels. Spekuleeritud on 60 miljoni krooni kadumisest eelarvest, kuid see sõltub aktsiismaksu laekumisest.
Kasvanud eelarvega taheti Tsefelsi sõnul tõsta teehoiu tasemeid Tallinna ja Tartu ümbruses ja bussiliinidega teede talihoolduse taset. Siiski võrreldes mullusega langeb teehoiu raha vaid 16 mln krooni. Sel aastal hooldatakse teid 824 mln krooni eest, mullu oli suma 840 mln krooni. Esialgsete kavade kohaselt sooviti sinna panustada üle miljardi. Siiski mainis Tsefels, et kui eelarvet peab palju kärpima, siis tuleb hakata teehoiu tasemeid kärpima.
 
Riigimaanteede rahastamises on üle kolme korra kasvanud Euroopa abirahade osakaal. „Riigieelarvelised rahad on asendunud Euroopa rahaga. Suuremad kavandatud asjad teeme ära,“ lisas Tsefels.  Esialgselt plaaniti teede ehituses kasutada 262 mln krooni Euroopa rahasid, tänaseks on see summa kasvanud 826 mln kroonini. 
Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust sõnul on Euroopa abirahade kasutamisel riigi omafinantseering sageli vaid 10-15% ja kohati ka 0%. 
Kokku tehakse umbes 2000 km ulatuses teetöid. „Kattega teid remonditakse umbes 200 km, mis on hea tase. Pindimast töid tehakse 975 km ulatuses, see on hea, kuna tööde hinnad kukkunud, kuigi raha ei ole mullusest rohkem. Tolmuvaba katteid ehitatakse 116 km, et ära kasutada olemasolevat freesipuru, millega muidu ei ole midagi teha ja mis on keskkonnaohtlik. Kruusateid remonditakse 423 km, see ei ole vaid teepinna remont, tehakse kraavid korda ja võetakse teeservast võsa maha. Kergliiklusteid ehitatakse 17 km, mida kaks korda vähem, kui möödunud aastal, kuid kuskilt peab kokku hoidma. Sildu, viadukte ehitatakse ja remonditakse 35,“ andis peadirektori asetäitja Märt Puust ülevaate teetöödest.
Lisaks on algatatud planeeringuid, et kavandatavatele teedele trasside leidmine. „Suuremad on Tallinn-Narva maanteel Jõhvi Narva lõigu teemaplaneering. Tallinn-Pärnu maantee ja Tallinn-Tartu maanteel alates Mäost 4realise trassi leidmine,“ lisas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele