Vastavalt auditeerimata majandustulemustele teenis AS Tallink Grupp 2016. aastal 937,8 miljoni euro müügitulu ja 9,5 miljoni teenindatud reisija juures kokku 44,1 miljonit eurot puhaskasumit, teatas ettevõte täna börsile.

- Tallinki uusim laev Megastar
- Foto: Tallink
Võrreldes eelneva aastaga saavutas ettevõte kõikide aegade parima reisijateveo tulemuse 9,5 miljoni reisija näol, mida on 5,4 protsenti enam kui 2015. aastal. Veetud kaubaveoühikute arv kasvas võrreldes eelneva aastaga 6,5 protsenti ja reisijate sõidukite arv 4,2 protsenti. Puhaskasum langes 2016. aastal 25,3 protsenti ning müügitulu 0,8 protsenti.
Võrreldes eelmise majandusaastaga muutus 2016. majandusaastal Kontserni tulude struktuur. Kruiisilaeva Silja Europa prahileping lõppes veebruaris 2016 ja laev opereeris kuus kuud Tallinna-Helsingi liinil. 2016. majandusaasta prahitulude vähenemine oli oodatav, samal ajal suurendas kontsern laeva liiniletoomisega veovõimsust, mille tulemusena saavutati kõigi aegade suurim reisijate arv ning eelmise majandusaastaga võrreldav müügitulu.
Tuginedes suuremale reisijate arvule kasvas Kontserni restoranide ja poodide müügitulu 20,9 miljonit euro võrra kuni 521,5 miljoni euroni ning piletimüügi tulu 8,1 miljonit euro võrra 236 miljoni euroni.
Sellest, kuidas prahtimislepingud on kõigutanud Tallinki paati, loe pikemalt
Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallink Grupi teatel veeti käesoleva aasta jaanuaris nii reisijaid kui kaupa rohkem kui eelmise aasta esimesel kuul.
Teisipäeval Soomes Meyer Turku laevatehases vastu võetud Tallinki uue, veeldatud maagaasil (LNG) sõitva kiirlaeva Megastar esimene liinireis Tallinnast-Helsingisse toimub pühapäeval, 29. jaanuaril kell 13.30. Proovisildumine mõlemas sadamas ja punkerdamine Helsingis teostati edukalt, teatas Tallink.
Meyer Turku laevatehas andis 24. jaanuaril Tallinkile üle maagaasil sõitva kiire reisilaeva Megastar, mis muudab Tallinki teatel sõidud reisijatele mugavamaks ning on samal ajal keskkonnasõbralik.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.