Meretransport kallineb eri hinnangutel 15–50%, kui nelja aasta pärast hakatakse Läänemerel nõudma kõigest 0,1% väävlisisaldusega laevakütuse kasutamist. Veoviis võib ka osa mahtudest kaotada.
Rahvusvaheline Merendusorganisatsioon (IMO) otsustas juba 2008. aasta sügisel asuda vääveloksiidide koguheidet progressiivselt vähendama. Üks vahend selle eesmärgi täitmiseks on lubada 2015. aastast Läänemerel kasutada vaid 0,1% väävlisisaldusega laevakütust. Võrdluseks: maailmamerel seilamiseks on praegu lubatud kasutada 4,5% ja Läänemerel 1% väävlisisaldusega kütust, kusjuures viimane nõue jõustus alles mullu juulis.
Kõik asjaosalised tunnistavad, et väävlinõude 10kordne karmistamine tõstab laevakütuse ja seetõttu ka meretranspordi hinda, samuti suunata osa vedusid merelt alternatiivsetele veoviisidele.
Hinnatõusu võimalikku suurust ei osata siiski praegu veel täpselt hinnata nagu ka seda, kas meretranspordi kallinemine paneb osa kaubaveost kolima raud- ja maanteele. Samuti pole teada, kuidas vältida Läänemere sadamate ebavõrdset konkurentsi, sest Venemaa IMO otsuseid heaks ei kiida.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kütuse hinnatõusu konkreetset suurust on praegu raske öelda, sest hinnad muutuvad pidevalt ning pole veel selget ülevaadet, milline hakkab olema uue kütuseliigi nõudlus, ütleb Eesti Laevaomanike Liidu president Toivo Ninnas. “Samas on suuremahulisem kütusekulude tõus uute nõuete tõttu selgelt tulemas,” on ta kindel.
Kes ja kui suurt hinnatõusu prognoosib, saad lugeda Äripäeva infolehest Transport ja Logistika . Seotud lood
Tallink võib saada ajapikendust karmimate nõuete rakendumisel reisilaevade kütuse väävlisisaldusele, ütles täna Tallinnas Euroopa Parlamendi tarnspordikomisjoni liige Vilja Savisaar-Toomast, kelle ülesanne oli koostada selles osas transpordikomisjoni arvamus.
Euroopa Komisjoni ettepanekul peab nelja aasta pärast kasutama Läänemerel sõitev laev senisest üle kümne korra väiksema väävlisisaldusega kütust. See võib veohindu eri hinnangul poole võrra üles viia ning tekitab miljardeid eurosid lisakulusid.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.