„Koostöös Eesti Raudteega on Tallinna Sadam efektiivne kanal kaupade kiireks laadimiseks/lossimiseks ning ennekõike transiidi teenindamiseks,“ ütles Kaljurand. „Tallinna Sadama kaudu jõuavad Hiina/Aasia kaubad otse, odavalt ja kiiresti peamisele sihtturule ehk Venemaale.“
Ärikeskkonna loomiseks on sadam soetanud maid ja loonud sadama vahetusse lähedusse tööstuspargi ala, kus on ühendus raudteega ja maanteega ning kuhu on võimalik rajada tehaseid, komplekteerida erinevaid tooteid, kinnistades sellega sadamale kaubavood ja võimaluse luua töökohti.
2009. aastal läbis Tallinna Sadamat 7,26 miljonit reisijat, kellest 416 000 olid kruiisireisijad 150-st erinevast riigist. Kaljuranna sõnul peitub Tallinna sadama reisijateveo potentsiaal eelkõige Peterburis. „Kui Stokholmis on 842 000 elanikku ja Tallinn- Stokholmi laevaliinil sõitis eelmisel aastal 813 000 inimest siis Peterburi oma 4,6 miljoni inimesega on Tallinnale tõeline turg ja väljakutse.“
„Tänapäeval ei armastata mitte niivõrd suuri, kuivõrd tugevaid. Seega - saagem tugevateks,“ lõpetas Kaljurand.