Piirangud idapiiril Omniva Hiina kaubavedu ei takista
Venemaa drooniavantüür on pannud Euroopa Liidu piiririike kehtestama hulgaliselt piiranguid, mis omakorda on tekitanud nukrust Hiina kaubavedajatele. Kas see käib ka postipakkide kohta?
Omniva sorteerimiskeskusse tulevad pakid Hiina müüri tagant enamast rekkaga, rongiliikluse seiskumine seda ei sega
Foto: Liis Treimann
Vene-Valgevene ühisõppuste Zapadi ajaks sulges Poola oma idapiiri Valgevenega, aga see on üks peamistest raudtee kaubateedest Hiina suunal. Samuti teatas Finnair, et on olnud droonihäire järel sunnitud katkestama rea lende Baltikumi ja Poola.
Poola valitsus otsustas julgeoleku kaalutlustel peatada ööl vastu reedet täielikult igasugune liiklus Valgevene ja Poola vahel ning kehtestada piiriäärsetel aladel lennukeelutsoon. Kohalike transpordifirmade hinnangul toob see kaasa tõsiseid häireid kaubavahetuses ELi ja SRÜ riikide vahel.
Uued kaubakoridorid, mida mõnelpool on nimetatud ka „raudteel kulgevaks Suessi kanaliks“, lühendavad tarneaegu Aasia riikidest Euroopasse kuni 20 päeva võrra ja need loovad analüütikute hinnangul uusi võimalusi ka Ida-Euroopa maanteeveoettevõtetele.
Hiina kontrolli all olev laevandusettevõte Sea Legend Shipping plaanib alates tänavu septembrist käivitada konteineriliini Hiina ja Põhja-Euroopa vahel, kasutades selleks Põhjamerd läbivat Kirdeväila mereteed. Teenusega soovitakse pakkuda oluliselt lühemaid tarneaegu.
Maailmakaubanduse baromeetriks peetav konteinerlaevandusettevõte A. P. Moller-Maersk tõstis neljapäeval oma 2025. aasta finantsprognoosi, märkides, et nõudlus väljaspool Põhja-Ameerikat püsib tugevana kaubandussõja kartustest hoolimata, vahendab Bloomberg.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.