• 05.09.25, 13:40

TOP 50: suurima kahjumiga ekspedeerijad aastal 2024

Värskelt ilmunud Infopanga aastaraporti kohaselt langes aastal 2023 ekspediitorite koondkäive 21,7%, aastal 2024 tuli leppida veel lisaks 3,8 protsendi suuruse langusega. Langustrend jätkub ka 2025 aastal ning on selge, et see ei jää kajastumata ettevõtete kasuminumbrites. Toome välja 50 suurema kahjumiga ekspedeerimisfirmat 2024 majandusaastal.
Kui Eesti suurima käibega ekspedeerimisfirma võtab sisse summaarselt suurima kahjumi, ei ole selles midagi imelikku. Kui aga enam kui pool müügitulust läheb miinusreale, on juba asi tõsine. Täpselt nii käesoleva TOPi kahe esimese ettevõtte puhul just on.
  • Kui Eesti suurima käibega ekspedeerimisfirma võtab sisse summaarselt suurima kahjumi, ei ole selles midagi imelikku. Kui aga enam kui pool müügitulust läheb miinusreale, on juba asi tõsine. Täpselt nii käesoleva TOPi kahe esimese ettevõtte puhul just on.
  • Foto: CF&S
Viimased aastad on Eesti transpordi- ja logistikasektorile olnud rasked ning suurima käibelanguse on läbi teinud just ekspedeerimisfirmad. Eestis on ekspedeerimise oma põhitegevusalaks märkinud 373 ettevõtet, neist 292 ületavad 300 000-eurose käibepiiri, mis on Infopanga analüüsi aluseks. Aastaga kahanes käibepiiri ületavate ettevõtete arv 13 ettevõtte võrra ning selliste ettevõtete arv vähenes juba teist aastat järjest.
Täismahus Infopanga värske Logistika aastaraport on saadaval SIIN!
2024. aastal oli valdkonna müügitulu kokku 1,3 miljardit eurot ja see kahanes üle-eelmise aastaga võrreldes 3,8%. Aasta varem kahanes müügitulu suisa 21,7%. Üle poole kogu valdkonna kahanemisest moodustab Balti riikides teravilja logistikaga tegeleva Railship Commerce`i müügitulu 28,3 miljoni eurone müügitulu vähenemine.
Ent see on vaid pool. Ülejäänud kahanemine jaguneb valdkonnas eeskätt väiksemate ettevõtete vahel. Valdkonda on põhjalikult mõjutanud geopoliitilised protsessid: kokku tõmbumine ja kohanemine on olnud paratamatud ning see kõik ei jää kajastumata ka ettevõtete kasumiridadel. 50 suurima kahjumiga ettevõtet „teenisid“ kamba peale ühtekokku üle kaheksa miljoni euro kahjumit, keskmiseks kahjuminumbriks kujunes -160 000 eurot.

Seotud lood

TOP
  • 31.07.25, 13:13
Gartneri tarneahela TOP25 | Maailma parimaid eristab aina enam tehisintellekti kasutamine
Võitja on ettevõte, kes on kolm aastat suutnud esikohta hoida
Juunis avaldatud Gartneri globaalsete tarneahelate TOP25 edetabelis noppis juba kolmandat aastat järjest esikoha Prantsuse energia- ja automaatikalahenduste gigant Schneider Electric. Maailma parimaid tarneahelaid eristab teistest näiteks edukas tehisintellekti rakendamine.
TOP
  • 13.06.25, 12:51
TOP 40: millises kullerfirmas maksti tänavu I kvartalis parimat palka?
Usaldusväärne töötaja on kullerfirma edu peamine tagatis, mistõttu on konkurents selles sektoris tööjõuturul väga suur. Väärt töötaja tahab aga saada ka väärt palka. Millised on tänavu esimese kvartali andmete põhjal parimat palka maksvad kullerfirmad? Nagu selgub Infopanga värskest logistika kvartaliraportist, on eelmise edetabeli liidri kõrvale tõusnud veel teinegi ettevõte.
TOP
  • 06.06.25, 11:06
TOP 30: suurima käibega sadamaettevõtted Eestis
Millised sadamafirmad on aastaga käivet kasvatanud, millised aga kaotanud?
Eesti sadamaettevõtete 2025 aasta I kvartali majandustulemuste põhjal oli enam kui miljon eurot teinud ettevõtteid vaid seitse ning pisut enam kui pooled ettevõtted on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga käivet kaotanud. Kuid seevastu ligi pooled kasvatanud.
TOP
  • 14.03.25, 11:40
Nostalgia TOP: Autovedajate TOP 2005, mis on saanud toonastest “tegijatest” 20 aastat hiljem?
Logistikauudised võttis ette 20 aastat tagasi ilmunud Autotranspordiettevõtete TOP 90 ja uuris, kui paljud toonastest edukatest tegutsevad tänaseni, kas ja kui palju neist on läinud pankrotti, kes on lihtsalt tegevuse lõpetanud või kes on otsustanud muul tegevusalal kätt proovida. Samuti seda, kui palju on 20 aasta jooksul toimunud muudatusi omanikeringis?
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele