Eesti sadamaettevõtete 2025 aasta I kvartali majandustulemuste põhjal oli enam kui miljon eurot teinud ettevõtteid vaid seitse ning pisut enam kui pooled ettevõtted on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga käivet kaotanud. Kuid seevastu ligi pooled kasvatanud.

- Konkurentsitult suurima käibega sadamaettevõte Eestis on Eestis suurim konteinerterminal HHLA TK Estonia, mis edestab teise koha ettevõtet peaaegu täpselt kahekordselt.
- Foto: Liis Treimann
Sadamateenuseid pakkuvate ettevõtete arv Eestis pole arusaadavalt suur, neid on valdkonnas vaid 30, neist 100 000-eurose käibepiiri ületavad 22. Käibepiiri ületavate ettevõtete arv kahanes aastaga kahe ettevõtte võrra, kirjutab Infopank oma värskes Logistika kvartaliraportis.
Kuna tegemist on väikese valdkonnaga, siis üksikute ettevõtete näitajad mõjutavad oluliselt üldiseid tulemusi. Viimase nelja kvartali koondkäive oli sadamaettevõtetel 89 miljonit eurot ja see kahanes aasta varasemaga võrreldes 9,1%.
Värsket Logistika kvartaliraportit saad täismahus lugeda
SIIT!Valdav osa aastasest kahanemisest tuleb eelmise aasta teise kvartali ligi 6%lisest koondkäibe langusest. Valdkonna koondkäibe kahanemist mõjutab oluliselt Silsteve 7,3 ja Esteve 4,2 miljoni eurone koondkäibe kahanemine.
Valdkonna nelja kvartali keskmine töötajate arv oli tänavu esimeses kvartalis 790 töötajat ja nende arv kahanes eelmise aasta sama ajaga võrreldes 11,8% ehk 106 inimese võrra. Veerand sellest tuleb 38 töötajaga Silsteve töötajate arvu vähenemisest 27 inimese võrra. Töötajate arv on kahanenud viimased neli kvartalit järjest ning meie prognoosimudel näitab sarnase trendi jätkumist kuigi mõnevõrra vaoshoitumas tempos.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Logistikauudised võttis ette 20 aastat tagasi ilmunud Autotranspordiettevõtete TOP 90 ja uuris, kui paljud toonastest edukatest tegutsevad tänaseni, kas ja kui palju neist on läinud pankrotti, kes on lihtsalt tegevuse lõpetanud või kes on otsustanud muul tegevusalal kätt proovida. Samuti seda, kui palju on 20 aasta jooksul toimunud muudatusi omanikeringis?
Infopanga Logistika kvartaliraport tõi muuhulgas välja erinevate valdkondade parimad palgamaksjad aastal 2024. Logistikauudised on juba avaldanud kullerfirmade ja laondusettevõtete parimad palgamaksjad, sedapuhku on kord ekspedeerimisfirmade käes, kus tippude palgad teiste sektori valdkondadega võrreldes on sootuks teisest kategooriast.
Lisatud ka käibe kasvu TOP
Võrreldes 2024. aasta esimese kvartaliga kaotasid 50 suurema käibega sõidukimüüjat tänu automaksule selle aasta esimeste kuude jooksul keskmiselt ligi 11,3 miljonit eurot müügitulu. Suurim kaotus oli üle 17 miljoni euro, kuid on ka selliseid ettevõtteid, kus käive on aastaga sama palju kasvanud, selgub Infopanga värskest mootorsõidukite müüjate kvartaliraportist.
Infopanga sel nädalal ilmunud Logistika kvartaliraport tõi muuhulgas välja erinevate valdkondade parimad palgamaksjad aastal 2024. Logistikauudised toob need järjepanu ka oma lugejateni, alustades sedapuhku kullerteenuseid pakkuvatest firmadest, kus käärid TOPi esimese ja viimase vahel kõige suuremad.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.