Võrreldes 2024. aasta esimese kvartaliga kaotasid 50 suurema käibega sõidukimüüjat tänu automaksule selle aasta esimeste kuude jooksul keskmiselt ligi 11,3 miljonit eurot müügitulu. Suurim kaotus oli üle 17 miljoni euro, kuid on ka selliseid ettevõtteid, kus käive on aastaga sama palju kasvanud, selgub Infopanga värskest mootorsõidukite müüjate kvartaliraportist.

- Üheks suuremaks käibelangejaks on õnneks ka skandaalne Dzallair OÜ, mille kaudu liigutatakse Vene sõltumatu meedia väitel Euroopast Venemaale erinevaid luksusautosid.
- Foto: Lamborghini
Mootorsõidukite müügi sektoris on kokku 626 ettevõtet, neist 448 ületavad Infopanga seatud 200 000-eurost käibepiiri. Käibepiiri ületavate ettevõtete arv kahanes aastaga 25 ettevõtte võrra.
Täismahus mootorsõidukite müügi kvartaliraportit saab lugeda
SIIN!Viimase nelja kvartali koondkäive oli neil ettevõtetel 4,5 miljardit eurot ja see kasvas aasta varasemaga võrreldes 2,5%. Kasv tulenes eelkõige eelmise aasta neljanda kvartali ligi 6%lisest koondkäibe kasvust, mille oluline mõjutaja oli automaks ning aastalõpu suur autoostubuum.
Pessimism kasvab pöördvõrdeliselt käibe kahanemisega
Ootuspäraselt pöördus tänavu esimeses kvartalis sektori koondkäive kahanemisse pöördvõrdeliselt pessimismi kasvuga ettevõtjate seas. Isegi võrreldes tänavu esimeses kvartalis läbi viidud juhtide küsitlusega on juhtide keskmine hinnang sektori seisundile veelgi kahanenud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Liikuvusekspert Marek Rannala ja reisitehnoloogiaettevõtte juht Michal Leman hoiatavad, et praegune süsteem soosib autost sõltumist ning sellel on märkimisväärne mõju nii tervisele kui elukeskkonnale.
Autotööstus sai lõpuks Valgest Majast kinnituse, et nende tollimaksude koormust kavatsetakse kergendada. Erandid võivad ulatuda tariifide eemaldamisest kuni välismaiste osade hüvitamiseni, vahendas Yahoo Finance.
Euroopa Liidul ei ole kavatsust leppida USA presidendi Donald Trumpi vähemalt 10% tollimaksudega, kuid varasema olukorra taastamise korral on valmis ostma kümnete miljardite eurode eest rohkem USA tooteid.
Terminal Energia ja Eestis laadimislahendusi arendav Vonk Technologies sõlmisid lepingu, mille alusel omandas Terminal Vonki elektriautode laadimisäri. Tehing hõlmab nii Vonki avalikke kui ka privaatseid laadijaid ning kujutab endast strateegiliselt olulist sammu Terminali laadimisvõrgu arendamisel.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.