Kreem: Tallinn Riia ja Kotka varjus - poliitilistel põhjustel 

"Minu hinnagul on Tallinn jäänud Riia ja Kotka varju. See ongi läinud nii poliitilistel põhjustel," tõdes Eesti Laevaomanike Liidu tegevjuht Enn Kreem Tallinn Sadama kohta.

"Meil on head sadamad Tallinnas, Kundas, Sillamäel - tuleb jõud kokku panna, siis saame Riiale konkurentsi pakkuda," selgitas ta. Tegevussuunaks peaks kindlasti peale niikuinii konteinerite osatähtsuse kasvamise olema just töötlev transiit. Töötlev transiit on ju omane kõikidele arenenud riikidele.

Samas on konteinervedude alal Eestil raske sõna sekka öelda. "Eesti laevandus ei saa siin kaasa rääkida, meie konteinerlaevad pole ju meie riigi lipu all," tõi Kreem välja eestlaste kontreinerunistuse kitsaskoha.

Näiteks eelmisel aastal olevat lubanud Vene transpordiminister panna mööda Baikali-Amuuri raudteed Euroopa suunas liikuma 300 000 TEU-d aastas, samas aga käitlevad rootslaste sadamad aastas kokku 1 miljon TEU-d, osutas ta idaalade konteinerveo tõsistele kavatsustele.

Seega on unistuslikul konteinerveol omad kitsaskohad. Täienduseks meenutas Kreem, et umbes viie aasta eest, kui Soomes toimus Läänemeremaade merenduse alane konverents, visandas Loode-Venemaa kuberner transiidituleviku, mille põhjal seni läbi Baltikumi ja Soome kulgevast transiidist 43 protsendist jääb aastaks 2010 alles 12%. "Sel ajal polnud Luuga sadam veel jõudnud käiku minna ja pronksiööd polnund ka toimunud," lisas ta.

Viivu pärast lisas ta, et soomlastele kui sõpradele lubati siiski 2% juurde ja meid kruvitakse kinni kuni on "normaalne"...

Seega oleks lihtsalt konteinerveo lootmise asemel Eestile kui arenenud väikeriigile otstarbekam panustada töötlevale transiidile.

Niisamuti soovitas Kreem suhtuda ettevaatusega imelisena paistvasse Hiina transiiti - on ju seegi seotud Venemaaga. Näiteks võivad idanaabri meie Hiina transiidiga seotud raudteel alata remondid... ja lähevadki hiinalsed soomlaste-lätlaste juurde üle.

"Oleks väga naiivne loota Hiina kaardile - pole ju midagi alustatud, midagi seni kindlat. See teema võiks olla ikka 5. või 6. järk," kutsus Kreem kainele mõtlemisele ja pigem töötlusele panustamisele.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 -0.0187723
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0046815
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051138
Filipiinide peeso PHP 59,15 0.1117054
Hiina jüaan CNY 7,63 0.1391825
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0449746
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.097204
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.0292669
India ruupia INR 80,72 0.0979651
Indoneesia ruupia IDR 15958,24 0.1562761
Islandi kroon ISK 135,53 0.0221402
Jaapani jeen JPY 125,55 0.0637603
Kanada dollar CAD 1,50 0.0666889
LAV rand ZAR 15,89 -0.024544
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,75 0.1020048
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.1580189
Mehhiko peeso MXN 21,87 0.0558186
Norra kroon NOK 9,78 0.0787853
Poola slott PLN 4,33 0.0069234
Rootsi kroon SEK 10,61 -0.0743704
Rumeenia leu RON 4,76 0.0462418
Singapuri dollar SGD 1,54 0.1043093
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1727713
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0528961
Taani kroon DKK 7,46 0.0227891
Tai baht THB 35,41 0.1314967
Tšehhi kroon CZK 25,62 -0.0663156
Türgi liir TRY 6,03 0.0447969
Ukraina grivna UAH 30,65 0.0352529
Ungari forint HUF 317,44 0.0126024
USA dollar USD 1,13 0.026469
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.3901561
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0494845
Vene rubla RUB 74,42 0.1082851

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019