"Kindlasti saab töötlemine meie tegevuses märkimisväärseks tegevuseks," pidas Tallinna Sadama finantsjuht Marko Raid loomulikuks merevärava saamist lihtvahendajast peenema järgu ettevõtteks.
Liiatigi on ju se suund Tallinna Sadamas viimastel aastatel tasapisi kasvanud. Odav lihtvahendus annab ajapikku teed keerukamale, kuid tulusamale töötlusele.
Näiteks Alexela Terminal töötleb kütuseid 100%, see tuuakse laevadel sisse, ladustatakse, töödeldakse ja saadetakse laevadega edasi, seletas ta.
Niisamuti tuuakse, küll rongidega, sisse väetised, need pakendatakse ja saadetakse edasi. Teisalt, jah, tuleks nende töötlusmäära suurendada.
Huvitava sektorina nägi Raid, nüüd küll mõõnavat, kuid perspektiivset uute sõiduautode sadamasse vedu, nende müügieelset ettevalmistust ja kohendamist sihtregioonide jaoks.
Samas valguses nägi ta ka hiinalstega kauplemist, mille nimel tuleks ka kiirustada, et konkurendid ette ei saaks. Samas Daugava jõesuudmes laiuvat Riia Sadamat ta konkurendina ei näinud, on ju Tallinna Sadama infrastruktuur võimas ja see suudab edukalt vastu võtta ka väga suuri laevu.
Seotud lood
"Minu hinnagul on Tallinn jäänud Riia ja Kotka varju. See ongi läinud nii poliitilistel põhjustel," tõdes Eesti Laevaomanike Liidu tegevjuht Enn Kreem Tallinn Sadama kohta.
"See on ilmestav näide. See võiks puudutada ükskõik, mis valdkonda," avas Talllinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand Äriplaan 2010-l väljakäidud mõtet koostada Hiina autosid Eestis.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele