"See on ilmestav näide. See võiks puudutada ükskõik, mis valdkonda," avas Talllinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand Äriplaan 2010-l väljakäidud mõtet koostada Hiina autosid Eestis.
Tema seletusel tuleks nüüd muuta senine vaid läbiovoolav transiit töötlevaks, uut lisaväärtust loovaks transiidiks. Näiteks nüüd juba töödeldakse transiidikorras Eestis väetisi, naftaterminalides kütuseid. "Läbivoolav transiit tuleb viivuks kinnipidada ja sellele juurde luua lisaväärtus," märkis ta tulevikutrendi.
Seega uut tüüpi transiit võiks hõlmata kõike peenelektroonika ja autokoostetehaseni välja. "Sadamate ümber on meil palju vabu maid ja neid ressursse mitte kasutada oleks selge rumalus," seletas Kaljurand.
Lisaks võimaldaks uut tüüpi transiit luua palju uusi töökohti. Geograafiliselt on Eestil olemas soodne asukoht, oskused, vahendid, kuid nüüd tuleks tõusta kõrgemale tasandile.
"Seega näitame Hiinale, et tuldagu ja kinnitatagu kanda Euroopa Liidus. Meie oma 1,3 miljoni elanikuga pole kellelegi huvitavad, kuid meil on 24 tunni raadiuses 150 miljonit tarbijat sihtturgudel ja see paneb hiinlasil silmad liikuma," joonistas ta tulevikuvõimalusi...
Seotud lood
"Kindlasti saab töötlemine meie tegevuses märkimisväärseks tegevuseks," pidas Tallinna Sadama finantsjuht Marko Raid loomulikuks merevärava saamist lihtvahendajast peenema järgu ettevõtteks.
"Kas oleme nii rikkad, et võiksime millestki loobuda!?" küsis Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand retooriliselt sadama tulevikusuundumuste otsustamise teemal.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.