Majandus- ja taristuminister Riina Sikkut allkirjastas määruse, millega riik pikendab transpordis kasutatava biometaani tootmise doteerimist 30. juunini 2024. aastal. Algselt pidi toetus lõppema 2023. aasta lõpus.

- Biometaan OÜ mobiLogistikauudiilne surugaasitankla Pärnus.
- Foto: Ago Tammik
“Eesti on juba mõnda aega tegelenud biometaanituru arendamisega, kuid vajadus selle järgi on tõusnud veelgi tugevamalt päevakorda energiakriisis, kus maagaasi kättesaadavuse küsimus on muutunud probleemiks kogu Euroopas. Kohaliku ja keskkonnasõbralikuma biometaani tootmine on vajalik, et saaksime end veelgi rohkem lahti siduda fossiilset päritolu maagaasist ning oleksime vähem sõltuvad teistest riikidest pärit energiaallikatest,“ lausus minister Riina Sikkut.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustub majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat õigust omava erisüsteemi kontrollija juures.
Bioforce Production alustas Ebavere biometaanijaama ehitusega mais ja plaanib selle avada järgmise aasta juunis. Uues jaamas toodetud biometaan tarnitakse Tallinna keskkonnasõbralike gaasibusside tanklatesse.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel ei ole biometaani tootmise toetusmeetme tingimustes kohustust toodangut börsihinnaga müüa.
Kütusemüüjad Alexela ning Infortarile kuuluv Eesti Gaas saavad veidra juriidilise iseärasuse tõttu kasseerida tanklas biometaani eest konkurendiga võrreldes pea kaks korda kõrgemat hinda. Magus tuluallikas võib jääda aga üürikeseks, sest transpordifirmad keelduvad varem tellitud uusi gaasiveokeid vastu võtmast ning bussifirmasid ähvardab pankrot. Varsti ei ole enam kedagi, kellele gaasi müüa.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.