Eestis käivitub maagaasil sõitvate sõidukite tehnilise kontrolli süsteem
Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustub majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat õigust omava erisüsteemi kontrollija juures.
CNG autod vajavad erikontrolli, nüüd saab selle teostamise kord ka seadusliku aluse.
Foto: Olerex
Määrus nr 82 „Mootorsõiduki ja haagise erisüsteemi tehnonõuetele vastavuse kontrollimise nõuded ja kord“ jõustub 01.11.2022 ning rakendatakse alates 01.01.2023. Erisüsteemi kontrollijad on leitavad Transpordiameti kodulehelt (https://transpordiamet.ee/erisusteemi-kontroll).
91 protsendil Eesti peredel on olemas auto ja pooltel neist lausa kaks. Kõige enam kasutatakse Eestis bensiinimootoriga autosid. Elektriautod ja hübriidid ei ole täna veel laialdaselt levinud, kuid järgmiseks autoks sooviksid neid paljud inimesed, selgus If Kindlustuse poolt läbi viidud uuringust.
Bioforce Production alustas Ebavere biometaanijaama ehitusega mais ja plaanib selle avada järgmise aasta juunis. Uues jaamas toodetud biometaan tarnitakse Tallinna keskkonnasõbralike gaasibusside tanklatesse.
CNG hind on aastaga tõusnud mitu korda ning kunagi soodsa sõidu lootuses ostetud neljarattaline on osutunud väga kulukaks. Näiteks Alexela tanklas jääb CNG kilohind napilt alla 5 euro. 100 kilomeetri läbimiseks kulub Škoda Octavial surugaasi 3,5 kilogrammi ringis, ehk arvuta mispidi tahad, gaasiautoga sõitmine ei tasu end enam mitte kuidagi ära.
Need gaasiauto omanikud, kes teavad kahte salatanklat, võivad pihku itsitada: Alexela ja Eesti Gaasi pea viieeurose kilohinna asemel maksavad nad kütuse eest enam kui kaks korda vähem.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.