Alexela punkerdas ööl vastu reedet Tallinnas Kopli sadamas parvlaeva Romo Express. Parvlaeva varustamine LNG-gaasiga viidi läbi koostöös JetGas OÜ-ga.

- Alexelal oli see teine laeva punkerdamine viimase aasta jooksul.
- Foto: Alexela
„Alexela on aastaid liikunud LNG laialdasema kasutuselevõtu suunas nii transpordis kui tööstuses. Tegemist on sobiliku loodussäästliku kütusega just laevanduses kasutamiseks ning maailmapraktikas on LNG diislikütuse asemel saamas juba tavapäraseks. Eestis tahaks näha samasugust trendi, sest LNG kasutuselevõtt aitab hoida mered puhtamana. Samuti on meil Eestis selleks võimekus ja taristu loodud, seega ei näe põhjust miks ei peaks näiteks suursaarte ja mandri vahet sõitvad analoogsed parvlaevad sõitma LNG-l, mis aitab olulisel määral heitgaase vähendada,“ rääkis AS Alexela juhatuse esimees Aivo Adamson ettevõtte järjekordsest edukast punkerdamisest.
Adamson lisas, et gaasilised kütused on ainustõsiseltvõetav võimalus rahvusvaheliste kliimakokkulepete täitmiseks.
Alexela LNG-ga laeva punkerdamine toimus teist korda heas koostöös ettevõtte partneri JetGas OÜ-ga. JetGasi juhatuse esimees Janek Parkman kommenteeris: „Kuna JetGasi fookus on suunatud peaasjalikult LNG lahenduste pakkumisele tööstusklientidele, siis on meil kogunenud omajagu oskusteavet ja kogemust, millega head koostööpartnerit laeva LNG-ga varustamisel saime nii tehnika kui personaliga toetada.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks laevandusele pakub Alexela LNG-gaasi tankimisvõimalust ka raskeveokitele oma Jüri energiakaubamajas, kus on müügil kõik kütuseliigid koos gaasiliste kütustega nagu LPG-autogaas, CNG-rohegaas ja LNG-gaas raskeveokitele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
18. aprillil punkerdas Alexela esimest korda Kopli Vene-Balti sadamas laeva LNG-ga. Norra kalakasvatuslaeva punkerdamine viidi läbi koostöös OÜ-ga JetGas.
Eesti Gaasi kontserni välisturgudel tegutsev tütarfirma Elenger alustas esmakordselt Helsingi sadamas LNG punkerdamist – sarnaselt Tallinna sadamaga punkerdatakse Helsingi-Tallinna vahel sõitvat shuttle laeva Megastar.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.