Eesti Gaasi kontserni välisturgudel tegutsev tütarfirma Elenger alustas esmakordselt Helsingi sadamas LNG punkerdamist – sarnaselt Tallinna sadamaga punkerdatakse Helsingi-Tallinna vahel sõitvat shuttle laeva Megastar.

- Megstari punkerdamine Tallnna Vanasadamas.
- Foto: Eesti Gaas
“Kui täna on LNG punkerdamine Helsingi sadamas suhteliselt harukordne sündmus, siis juba lähimas tulevikus on tegemist argipäevaga – laevakütustest seni kasutusel olnud diislikütuse vahetab LNG välja, selle tulemusel saame puhtama õhu ja Läänemere,” märkis Elenger Soome tegevjuht Jarko Alanko.
Tallink Grupi laevateeninduse juht, kapten Tarvi-Carlos Tuuliku sõnul on 21. sajandi kõige olulisem märksõna laevanduses “sustainability”, ehk jätkusuutlikkus. Selles osas on Talllink Grupp üks laevanduse pioneeridest, seda juba ka Euroopa mõõtmes ja mitte ainult Läänemerel. Meie keskkonna jalajälg on juba täna nii pardal kui kaldal varasemaga võrreldes väiksem ning teeme veelgi väiksema keskkonnamõju nimel tööd iga päev,” märkis Tuulik.
Tallinki Megastari punkerdamine Helsingi sadamas toimub kord nädalas, igal teisipäeval truck-to-ship meetodil õhtusel ajal ühe tunni jooksul. Elenger tarnib Helsingi sadamasse LNG-d peamiselt Venemaal Võssotskis asuvas uuest Novateki LNG tehasest, mis käivitati Elengeri ekspertide toel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Helsingi sadamas punkerdamise ajaks luuakse 30 meetri raadiuses turvatsoon, kus kõrvalistel isikutel on viibimine keelatud. Sädeme tekkimise täielikuks välistamiseks on turvatsoonis välja lülitatud elekter. Punkerdamisel kasutusel olevad kiirühendused tagavad täielikult lekkevaba protsessi. Ohutusmeetmed lähtuvad talvel valminud ulatuslikust riskianalüüsist.
Eesti Gaas tarnib erinevatele klientidele LNG-d Venemaalt, Soomest ja Leedust. Eelmisel aastal vedas Eesti Gaas nendest eri tarneallikatest kokku 16 000 tonni LNG-d, aasta varem oli maht 12 300. LNG transpordiks ja punkerdamiseks on Eesti Gaas soetanud spetsiaalsed poolhaagised. Tallinki Megastari laeva on LNG veokitelt punkerdatud Tallinna kesklinnas asuvas sadamas enam kui 1600 korral.
LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagaasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi.
Praegu ehitatakse Eesti Gaasile Hollandi laevatootja Dameni tehases Läänemere põhja- ja idaosa teenindamise tarbeks ainulaadset LNG punkerlaeva, mis valmib 2020. aastal ning hakkab punkerdama Soome lahel seilavaid keskkonnasõbralikke laevu.
Eesti Gaasi haldab riigi suurimat gaasivõrku ja tegutseb lisaks Eestile ka Soomes, Lätis ja Leedus. Kontsernil on kokku 50 000 klienti ja 240 töötajat. Lisaks maagaasile nii torugaasi, surumaagaasi (CNG) kui veeldatud maagaasi (LNG) kujul müüb ettevõte elektrit ning arendab erinevaid energiatootmislahendusi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinki uusim laev Megastar on tänu LNG kütusega kaasnenud kokkuhoiule ettevõtte ootusi ületanud ja kontsern kaalub Megastar II tellimist.
Ööl vastu 12. juunit toimus Tallinna Vanasadamas arvult tuhandes veeldatud maagaasi ehk LNG punkerdamine. Tallinna ja Helsingi vahel seilavat Megastari teenindab Eesti Gaasi kaheksa spetsiaalset selleks otstarbeks soetatud haagisveokit.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.