• 12.06.18, 18:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vanasadamas tuhandes LNG punkerdamine

Ööl vastu 12. juunit toimus Tallinna Vanasadamas arvult tuhandes veeldatud maagaasi ehk LNG punkerdamine. Tallinna ja Helsingi vahel seilavat Megastari teenindab Eesti Gaasi kaheksa spetsiaalset selleks otstarbeks soetatud haagisveokit.
Megastari punkerdamine Vanasadamas.
  • Megastari punkerdamine Vanasadamas. Foto: Eesti Gaas
Mahuliselt on 2017. aasta veebruarist alates Megastari punkerdanud 18 500 tonni LNG-d. Megastari punkerdamine toimub neli korda nädalas keskööl Tallinna Vanasadamas. LNG ümberpumpamine laeva mahutitesse võtab aega kuni kolm tundi. 
Möödunud aasta alguses Tallinn-Helsingi liinile tulnud Megastar on tänaseks teinud üle 2700 reisi ja läbinud ligikaudu 126 000 meremiili ehk näitlikult enam kui viis tiiru ümber maakera. 
“Megastaril kasutusse võetud uue põlvkonna tehnoloogiaga käivad teiste laevafirmade esindajad tihti tutvumas ja end koolitamas. Erilist huvi pakub LNG laevakütusena liini- ja reisilaevadele, mis sõidavad igapäevaselt kindlate sadamate ja suurte linnade vahel,” lausus Tallink Gruppi kuuluva ning kontserni laevade opereerimise eest vastutava HT Laevateeninduse juht, kapten Tarvi-Carlos Tuulik. 
Tema sõnul on LNG tarne olnud kindel ning kõik tuhat punkerdamist sujunud tõrgeteta. "Megastari planeeritust madalam kütusekulu ja suurem keskkonnasääst on kinnitanud meie veendumust, et LNG on hetkel olemasolevatest laevakütustest väga hea alternatiiv diislikütustele,” sõnas   Tuulik. 
Eesti Gaasi juhatuse liige Margus Kaasik märkis, et Eesti Gaas on ainus ettevõte täna kogu Baltikumis ja Poolas, kes on arendanud oma klientidele LNG regulaarse tarne ja punkerdamise võimekuse. “Tänaseks oleme juba ka oluliselt mitmekesistanud oma tarneallikaid ning toome LNG-d ka Soomest, Poolast ja Leedust,” lausus Margus Kaasik.
Käesoleva aasta märtsis sõlmisid Eesti Gaas ja Tallink Grupp raamlepingu, mille alusel varustab Eesti Gaas Tallinna ja Helsingi vahel sõitvat Megastari laeva ka järgmise viie aasta jooksul veeldatud maagaasi ehk LNG-ga CO2 emissioon. LNG hinda eeldatakse püsivat pikaajaliselt konkurentsivõimelisena võrreldes madala väävlisisaldusega kütusega.
Alates 2015. aastast peavad Läänemerel sõitvad reisi- ja kaubalaevad kasutama madala väävlisisaldusega keskkonnasõbralikumat kütust. LNG-le üleminekuga kaob peaaegu täielikult vääveloksiidi ja peenosakeste ning väheneb oluliselt lämmastikoksiidi heide. Samuti väheneb  CO2 emissioon. LNG hinda eeldatakse püsivat pikaajaliselt konkurentsivõimelisena võrreldes madala väävlisisaldusega kütusega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 10:36
Digitaalne revolutsioon laonduses: Directo teenus WMS Direct aitas Farron Tehnika laoprotsessid uuele tasemele
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele