Esimese sammuna asus Laul oma ettevõttes põhjalikumalt analüüsima kõiki kulusid ning avastas, et remondikulude osakaal oli arvestavatalt suur. Ta otsustas need piltlikult öeldes vahetada välja liisingukulude vastu, saades boonusena kaasa vähem kütust kulutavad uued veokid.
„Kui varem kasutasime Euro3 normidele vastavaid autosid, siis asendasime need Euro 6 autodega ning kütusekulu langes märgatavalt,“ nentis Laul, kes uute autodega sai kaasa ka moodsad autopargi haldamise liideseid, mis võimaldasid iga juhi kohta eraldi monitoorida kütusekulu.
Selgus, et säästlikkuse osas oli juhid üsna erinevad, mistõttu otsustas ta saata juhid säästliku sõidu koolitusele, lisaks paigaldas autodele topograafilised püsikiirusehoidjad, mis peaks teoreetiliselt autopargi keskmist kütusekulu aitama alla tuua.
„33% meie sisendkuludest moodustab kütus. Koolitasime juhte, palusime neil sõita pisut aeglasemalt, kasutada maksimaalselt ära kineetilist energiat, vähendada mootori tööaega tühikäigul jne, jne, kuid paraku ei toonud see kaasa just väga suuri muutusi. Juhid lihtsalt ei omandanud uusi võtteid, ega hakanud kasutama ka topograafilist püsikiirusehoidjat,“ nentis Laul, kes otsustas seepeale välja tulla veelgi radikaalsema motivatsioonipaketiga.
„Panime välja normkulu 31 l/100 km, Kes saab hakkama vähemaga, saab kokkuhoitud kütuse endale. Tõsi, puht piltlikult öeldes, sest kütust me loomulikult paagist välja laskma ei hakanud, kuid me konventeerisime selle preemiarahaks. Ja kütusekulu hakkas langema kui võluväel. Isegi kuni 27 l/100 km, mis kokkuvõttes tähendas, et juht säästis 500 liitrit kuus, mis netosummana tähendas 288 euro suurust palgalisa,“ rääkis Laul, kelle sõnul tekkis ettevõtte siseselt suisa hasartlik võistlus, kes suudab rohkem boonust teenida.
Muud kulud alanesid
Ehkki ettevõte ise sellest kütusesäästust otsest kasu ei saanud, kuna kokku hoitud summa maksti autojuhtidele välja, hakkasid ilmnema hoopis muud ja mõneti isegi üllatuslikud kuluridade langused. Autod hakkasid sõitma sujuvamalt, pidurdamisi oli vähem ning nad hakkasid vähem kuluma. Alanesid avariidest tulenevad tööseisakud, kaupade purunemisi oli vähem, sest äkkpidurdused vähenesid.
Ehkki aeglasema sõiduga tekkis küll väikene ajaline lisakulu, optimeeriti seda läbi kiiremate laadimiste. Jne, jne. „Otse loomulikult saime läbi selle ka motiveeritud töötaja, mis on meie jaoks kahtlemata kõige suurem väärtus,“ tunnistas Laul, kelle sõnul on võrreldes toonaste Euro3 autode ajastuga langenud tänaseks ettevõtte kütusekulu tervelt 40%, mis on kahtlemata üheks oluliseks teguriks kasvanud aktsiiside taustal ellu jäämiseks.