Logistikaettevõtete juhid tunnistavad, et ei plaani tänavu palju palku tõsta. Palgatase on juba üsna kõrge ja pole vajadust seda veel kõrgemale tõsta, ütles Simeon Transpordi juhataja Guido Leppik.
Simeon Transport kuulub kõrgeimat töötasu maksvate autovedajate hulka. Ettevõtte keskmine brutokuupalk küünib üle 1500 euro. Ettevõtte juhataja Guido Leppik möönis aga, et täna ta palgatõusu tulemas ei näe. „Meil on palgatase juba täna üsna kõrge ja vajadust seda veel kõrgemale tõsta praegu ei näe. Kaadrit on täna piisavalt ja hetkel puudub vajadus lisatööjõule.“
Kui CV Keskuse küsitluses ütles kolmandik transpordi- ja logistikaettevõtetest, et plaanivad lähema poole aasta jooksul tõsta palku, siis Via 3Li juht Elmer Maas tõdes, et nemad selle kolmandiku sisse ei kuulu. Ta märkis, et Via 3L tõstis palka 2014. aastal ning tänavu üldist palgatõusu ei planeeri. „Suur osa on tulemusest lähtuval tasustamisel, seega palk tõuseb siis, kui inimesel on rohkem tööd,“ täpsustas ta ja lisas, et hetkel on neil tööjõuga kõik väga hästi ja uusi inimesi ei otsita.
Via 3Li konkurendi Smarten Logisticsi juhi Mait Milleri sõnul hinnatakse nende firmas palkade vastavust turusituatsioonile ametikohtade põhiselt ning seetõttu on ühte konkreetset numbrit keeruline välja tuua.
„Peamiseks väljakutseks on tagada ka palgatõusule vastav produktiivsuse kasv, mistõttu oleme viimasel ajal proovinud leida võimalusi palgatõusuks läbi erinevate tulemustasu süsteemide kasutuselevõtu. See lähenemine loob eeldused ja motivatsiooni ka tulemuslikkuse kasvuks ning päeva lõpuks võidavad nii töötaja kui ka tööandja,“ tutvustas ta Smarten Logisticsi süsteemi.
Jahutatud ja külmutatud toodete käitlemisele spetsialiseerunud OÜs Nordnet on tänavused palgakorrigeerimised juba tehtud. Ettevõtte juhataja Madis Laansalu sõnul hoitakse end kursis tööjõu- ja palgaturul toimuvaga ning maksatakse töötajatele konkurentsivõimelist tasu.
„Sellest lähtuvalt sai ka sellel aastal üle vaadatud kõik ametikohad ning tegime ka vajalikud muudatused,“ kinnitas Laansalu. „Igapäevaselt panustame protsesside parendamisse, mis on loonud eeldused meie inimestele nende panust vääriliselt hüvitada. Tegevuste pideva ja järjekindla efektiivsemaks muutmisega oleme koosseisu saanud optimaalseks, mistõttu otsene töötajate juurde värbamise vajadus puudub. Kaubamahtude suurenedes võtame täiendavat tööjõudu juurde lattu.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäev reastas 600 Eesti ettevõtet töötajate keskmise palga suuruse järgi. Edetabelisse pääsemiseks pidi keskmine brutokuupalk olema üle 1532 euro. Veonduse ja laonduse sektorisse jagus selliseid ettevõtteid 48. Vaata, kes on veonduse ja laonduse parimad palgamaksjad.
Logistikafirma Omniva kinnitas, et nende kullerite palgad on keskkonna Palgad.ee uuringust selgunud palgatasemest mõnevõrra kõrgemad ja kasvav pakiäri maht hoiab kullerite palgad ka edaspidi tõusutrendis.
Eelmise aasta kolmandas kvartalis oli Statistikaameti andmetel veondus- ja laondussektoris keskmine brutokuupalk 1029 eurot olles püsinud neljandat kvartalit järjest üle 1000 euro.
Logistikasektori töötajate ootused palgale jäävad enamasti 1000 euro kanti, nagu selgub ka statistikaameti andmetest, ehkki värbavad ettevõtted kohtavad ka võõrsil töötanud inimesi, kes Eestis alla paari tuhande euro kuus tööle asuda ei soovi.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.