Tanel Raig • 6 juuni 2013
Jaga lugu:

Münchenis turundatakse Eesti jaotuskeskuse ideed

Eesti Logistikaklaster osaleb maailma suurimal logistika, transpordi, IT ja tarneahelate juhtimise messil Transport Logistic 2013, kus tutvustatakse Eestit sobiliku asukohana jaotuskeskuste rajamiseks.

Messil on väljapanekuga esindatud üle 2000 logistikasektori ettevõtte kokku 63 riigist.  Logistikaklastri messil osalemise eesmärk on klastri juhi Andres Valgeristi sõnul tutvustada Eesti logistilise asukoha ja ettevõtete konkurentsieeliseid messi külastavatele ettevõtjatele, kes suunavad kaubavoogusid Euroopast Venemaale ning neile ettevõtetele, kes on huvitatud investeeringutest Eestisse. „Pakume Euroopa logistikaettevõtetele laienemisvõimalusi läbi meie jaotuskeskuste ning kutsume kaubaomanikke ja ekspediitoreid kasutama Eestit transiidikoridori kaubavahetuseks Venemaa, SRÜ riikide ja Kesk-Aasiaga,“ selgitas Valgerist.

Messi raames toimunud Balti riikide foorumil „Baltikum - Põhja- ja Ida-Euroopa logistika keskpunkt” anti koos Läti ja Leeduga foorumi külalistele ülevaade Balti riikide majandusest ning ärivõimalustest. Eesti investeerimiskeskkonda tutvustanud Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas tõstis muu hulgas esile Eesti soodsat asukohta jaotuskeskuste rajamiseks. “Meil on olemas väljaarendatud sobiv infrastruktuur - lennujaama ja sadama omavaheline lähedus, turvaline ärikeskkond ja haritud tööjõud annavad head eelised logistika- ja jaotuskeskuste ehitamiseks,“ sõnas Kuningas. Eduloona selles vallas tõi Kuningas esile Katoen Natie laokompleksi avamise Muuga sadamas.

Eesti on strateegiliselt sobiva asukohaga ja ettevõtluskliimaga riik jaotuskeskuseks kujunemisel. Paljude tootjate jaoks võib Eesti olla võimalik värav Venemaa turule. Logistikute sõnul oleks Eestis paiknevast jaotuskeskusest võimalik teenindada tsentraalselt 300 miljoni tarbijaga turgu Baltimaades, Soomes, Rootsis, Venemaal, SRÜs, Kesk-Aasias, Afganistanis ja Ida-Euroopas. Eesti sadamates asuvad Euroopa efektiivseimaid terminalid, kaupade ümberlaadimine toimub kiiremini kui teistes Euroopa sadamates. Eesti sadamad on aastaringselt navigeeritavad ja Läänemere kõige sügavamad, mis tähendab seda, et Eesti sadamad teenindavad kõiki laevu, mis suudavad läbida Taani väinad. Veokiirus sadamatest piiripunktideni on kõrge – näiteks Eestis asub Euroopa kõige idapoolsem meresadam, 25 kilomeetrit Venemaa ja Euroopa liidu vahelisest piirist. Maanteetranspordi kiiruse tagavad aga lühikesed vahemaad, maksuvaba teedevõrk ja Eesti-Vene piiriületamise elektrooniline järjekorrasüsteem. Eesti sadamates, vabatsoonides ja tööstusparkides on sadu hektareid juba väljaarendatud infrastruktuuriga tootmis- ja ärimaid, samuti hooneid koheseks tegevuse alustamiseks.

Müncheni logistikamessil osalevad Eesti Logistikaklastri ettevõtetest Tallinna Sadam, Sillamäe Sadam, Paldiski Põhjasadam, Contimer, Alekon Cargo, EVR Cargo ja LTA.

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee