Soome käsitleb tühja haagise vedu Soomes kabiotaažveona.
Soome valitsus esitas ja president kiitis heaks seaduse, mis käsitleb kabotaažvedude teostamist Soomes. Seadus jõustus 14.augustil ja lubab teha kolm vedu seitsme päeva jooksul ning seitsmepäevane periood algab peale rahvusvahelise veo lõppemist.
Näiteks on toodud vedu, kui koorem, mis võetakse peale sadamast, laaditakse maha kolmes erinevas kohas. Sel juhul on juba lubatud kolm vedu tehtud. Iga mahalaadimine loetakse üheks transpordioperatsiooniks, mida juht peab saama tõestada dokumentaalselt, vastasel juhul vedu peatatakse.
ERAA uuris juba üleskerkinud probleemi tõttu, kui tühja haagist vedav sõiduk peatati, et tühja haagise vedu käsitletakse Soomes samuti kabotaažveona.
Soome Transpordi- ja Kommunikatsiooniministeeriumi kirja täistekstiga saab tutvuda
siin.
Seotud lood
Soome ja Belgia võtsid vastu kabotaažvedusid puudutavad reeglid.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp kutusub maist Eesti vedajaid naaberriikidesse vallutustele.
Kui rahvusvaheliste vedajate ühendus ERAA on väliskonkurentsi suhtes liberaalne, siis Autoettevõtete Liidu juhi Villem Tori hinnangul peaksid riiklikel objektidel tööd saama ennekõike Eesti vedajad.
"Eestis puudub kontroll kabotaažvedude üle. Kui tavapolitsei, need lihtsad tüdrukud, peavad auto kinni, on neil silme ees vaid kiirus," põrutas ML-Transport AS omanik ja juht Meelis Lonn.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.