Soome ja Belgia võtsid vastu kabotaažvedusid puudutavad reeglid.
ERAA teatel võttis Belgia 10. augustil vastu kabotaažvedude praktilised reeglid, mis sisuliselt kinnitavad nende ajutist iseloomu:
- Kabotaaž peab järgnema rahvusvahelisele veole. Lubatakse teha kolm vedu seitsme päeva jooksul. Seitsmepäevane periood algab peale viimast mahalaadimist. CMR-saatelehed peavad olema nii rahvusvahelise kui ka iga kabotaažveo kohta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui kontrollimisel selgub, et on tegemist illegaalse veoga määratakse kohapeal trahv kuni 1800 eurot ja veo organiseerija võetakse vastutusele.
Meetmed jõustuvad 19. augustil, kuid ei kehti Hollandi ja Luksemburgi vedajatele.
Soome valitsus esitas ja president kiitis heaks seaduse, mis käsitleb kabotaažvedude teostamist Soomes.
Seadus jõustub 14. augustil ja näeb lühidalt kokkuvõttes ette järgmist:
Lubatakse teha kolm vedu seitsme päeva jooksul.
- Seitsmepäevane periood algab peale koorma mahalaadimist. Iga mahalaadimine loetakse üheks transpordioperatsiooniks, mida juht peab saama tõestada dokumentaalselt, vastasel juhul vedu peatatakse.
Näiteks on toodud rahvusvaheline transport, mis teostab mahalaadimist kolmes erinevas kohas. Sel juhul on juba lubatud kolm vedu tehtud.
Täistekstidega saab tutvuda ERAAs.
Seotud lood
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp kutusub maist Eesti vedajaid naaberriikidesse vallutustele.
Euroopa Liit nõustus avama riiklikud maanteeveoturud konkurentsile. Ühe ELi liikmesriigi veofirma võib nüüd kaupu peale võtta ja kohale toimetada ka teises liikmesriigis.
ERAA teatel tõlgendab Suurbritannia kabotaažveo mõistet Euroopa Liidu määrusest erinevalt.
Kui rahvusvaheliste vedajate ühendus ERAA on väliskonkurentsi suhtes liberaalne, siis Autoettevõtete Liidu juhi Villem Tori hinnangul peaksid riiklikel objektidel tööd saama ennekõike Eesti vedajad.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.