Autoettevõtete liit: riiklikel objektidel töö Eesti vedajaile

Kui rahvusvaheliste vedajate ühendus ERAA on väliskonkurentsi suhtes liberaalne, siis Autoettevõtete Liidu juhi Villem Tori hinnangul peaksid riiklikel objektidel tööd saama ennekõike Eesti vedajad.

"Riik peaks vaatama, et riiklikel objektidel saaksid tööd Eestis registreeritud sõidukitega ja Eesti sõidukikaardiga firmad. Tee-ehitus on riiklik töö ja siin olen Eesti firmade poolt," kommenteeris Tori. Põhjuseks tema sõnul, et kohalikud ettevõtted maksavad riigieelarvesse nii kütuseaktsiisi kui käibemaksu kui maksud töötasude pealt.

"Hind on määraja. Mis huvitab veoteenuse tarbijat? Kui hind on madal, siis klient selle ka valib," selgitas Tori. Eestis moodustavad veohinnast tema sõnul jämedalt kolmandiku kütus, teise kolmandiku palga- ning ülejäänu muud kulud. "Kui hind on väga odav, on alust kahtlustada, et riik ei ole oma saanud," lisas Tori.

Välisvedajad tegutsevad tema sõnul Eestis praegu, on ka varem tegutsenud ja tegutsevad ka tulevikus. Kui palju välisriigist pärit veofirmasid ja veokeid siin tööd teevad, selle kohta ülevaade puudub. "Küll pole selles iseenesest midagi halba, lihtsalt reeglid tuleb kokku leppida," lisas Tori.

Tori sõnul täna probleem, et Eesti ei ole paika pannud kabotaaþireegleid, mille alusel fikseeritakse, kui palju tohib Eestis teha vedusid välisriigist vedaja. Pärast maist avanenud ELi veoturgude avamist tohib välisriigist pärit veofirma tema sõnul teha Eestis ajutise veo, kuid riigi poolt on selgelt fikseerimata, mida ajutine vedu tähendab. "Tee-ehituse objekti teenindamine ei ole minu hinnangul ajutine vedu, sest tegemist on süsteemse peale- ja mahalaadimisega," selgitas Tori.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene sõnul laheneb olukord järgmisel kevadel, kui jõustub määrus, mis lubab välisvedajal seitsme päeva jooksul Eestis teha kolm vedu.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0502828
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0023525
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102208
Filipiinide peeso PHP 59,01 0
Hiina jüaan CNY 7,61 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15939,78 0
Islandi kroon ISK 135,49 -0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,52 0
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0738354
LAV rand ZAR 15,87 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,45 0
Malaysia ringgit MYR 4,62 0
Mehhiko peeso MXN 21,70 0
Norra kroon NOK 9,76 0
Poola slott PLN 4,34 0
Rootsi kroon SEK 10,60 0
Rumeenia leu RON 4,76 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115115
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176305
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 35,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,66 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 30,61 0
Ungari forint HUF 317,77 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 74,12 0

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019