Tallinna Sadamal on töös kaks suurt investeeringut. Paldiskisse kerkib tuleval aastal uus kai ja Muuga tööstusparki rajatakse rohe-LNG terminal, rääkis juhatuse liige Valdo Kalm Äripäeva raadiole.

- Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm ütles, et riigifirma investeerib igal aastal kuni 30 miljonit eurot olemasolevate kaide uuendamisse ja hooldusesse.
- Foto: Liis Treimann
Kalm selgitas, et Paldiskisse kerkib multifunktsionaalne kai koos kümne hektari suuruse tagalaga. Tema sõnul maksab projekt kokku 70 miljonit eurot ning suur osa rahast kulub juba sel aastal. Tööd jätkuvad tuleval aastal ja eesmärk on kai järgmise suveks valmis saada, rääkis ta.
Kalm lisas, et uus kai hakkab teenindama meretransporti, ratastel veoseid, konteinerivedu ning militaarvedusid.
Muuga tööstuspargis teevad nad aga ettevalmistusi bio-LNG terminali rajamiseks. Kalm ütles, et terminal hakkab toimima peamiselt hoidla ja tankimisvõimalusena laevadele. Tema sõnul hitusload on olemas ja ettevalmistused tehtud, investeering ja ehitustööd algavad tuleval aastal.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kalm lisas, et
Tallinna Sadam investeerib igal aastal 20–30 miljonit eurot olemasolevate kaide uuendamisse ja hooldusesse, et infrastruktuur püsiks töökorras.
Intervjuus peatuti ka tööstusplaani konverentsi ettekannetel ja küsimusel, milliseid suuri trende tööstuses tuleks Kalmi hinnangul märgata.
Küsis Annika Kald.
Tallinna Sadam investeerib hoogsalt: Paldiskisse kerkib 70 miljonit maksev kai
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Poolaasta kokkuvõttes kahanes Tallinna Sadama müügitulu –2,9%, aga kasvasid korrigeeritud EBITDA ja kasum vastavalt 8% ja 11%. II kvartalis küll aasta võrdluses müügitulu langes –7% ja kasum –15%, kuid korrigeeritud EBITDA kasvas siiski 7%.
Tallinna Sadama eesmärk on olla Läänemere uuendusmeelseim sadam, sest innovatsioon ja keskkonnasõbralikkus loovad konkurentsieelise.
Börsifirma Tallinna Sadama kolmandas kvartalis kerkis puhaskasum üle 50% ning selle kasumi tõid kaubamahu ja reisijate arvu kasv, rääkis ettevõtte juht Valdo Kalm.
Tallinna Sadam ja Stockholmi Sadamad sõlmisid koostöömemorandumi, millega algatati kahe sadama rohekoostöö ehk Swed-Est Green Collaboration.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.