Ajalooliselt madalale langenud sündivus ja maksumaksjate vähenemine on Eesti kõige tõsisem lahendamist vajav mure, leiavad ettevõtjad. See ähvardab tulevikus uute maksutõusudega, aga räsib juba praegu ettevõtete konkurentsivõimet.
Scania Baltikumi juht Janno Karu hoiatab ühiskonnas süveneva probleemi eest.
Foto: Raul Mee
„Eestis on umbes 660 000 maksumaksjat, veel viis aastat tagasi oli neid ligi 800 000. Meie sündivus on langenud väga madalale. Kui meil ei teki juurde maksumaksjaid ja maksutulu väheneb, samas riigi kulud tervishoiule ja sotsiaalteenustele ning julgeolekule kasvavad, tekib surve veel makse tõsta,“ selgitas Äripäeva raadio saates „Tööandjate tund“ Scania Baltikumi juht Janno Karu.
Logistikasektori tööjõuturu dünaamika on viimastel aastatel olnud kõike muud kui stabiilne – vahelduvad majandusolud, kasvav automatiseerimine ja muutuv tööjõuootus kujundavad sektori tulevikku kiiremini kui kunagi varem, tõdeti saates „Logistikauudised eetris.“
Saksamaa Kaubaveo-, logistika- ja jäätmekäitlusliidu (BGL) president Dirk Engelhardt ütles ajalehele Bild, et Saksamaal on juba praegu puudu 100 000 veokijuhti, kuid laieneva relvakonflikti korral, mil Ida-Euroopa juhid koju peavad naasma, võib see number kasvada kuni 400 000-ni. „Süsteem kukub lihtsalt kokku.“
ELi institutsioonide vaheliste läbirääkimiste tulemusel saavutati mitmeid olulisi kokkuleppeid, mis toetavad senisest enam sektori jõupingutusi leevendada kutseliste autojuhtide kroonilist puudust.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.