DHL Express Estonia tegevjuht Kristina Laaneots kolib tuleval nädalal Viini, kus ta hakkab asepresidendina juhtima DHL Express Austria müügi- ja turundusmeeskonda. Eestit jääb meenutama verivärske investeering – esmaspäeval tööd alustanud DHL Expressi uus logistikaterminal Tallinn Airport Citys.

- Senine DHL Express Estonia tegevjuht Kristina Laaneots alustab novembrist tööd DHL Express Austria asepresidendi kohal.
- Foto: Tõnu Tramm
Sellest nädalast alustas
DHL Express Estonia tööd uues terminalis, mis on ehitatud nullist energiatõhususe ja digitaliseerimise põhimõtteid järgides. Hoone saab LEED Gold sertifikaadi ning sealne täisautomaatne sorteerimissüsteem suudab töödelda ligi 3700 saadetist tunnis, mis teeb sellest Baltikumi ühe moodsama logistikakeskuse.
„See terminal on meie jaoks täiesti uus ajajärk,“ ütles
Kristina Laaneots saates Logistikauudised eetris. „Oleme loonud keskkonna, mis toetab nii kasvu kui ka keskkonnasäästlikkust. Näiteks kõik 40 kulleripositsiooni on varustatud elektrilaadijatega, et tagada sujuv üleminek fossiilkütuselt elektrile ja kaubalaadimine ei toimu enam õues, vaid soojas ruumis.“
Ettevõtte eesmärk on, et järgmise aasta lõpuks oleks 80% DHL-i sõidukitest elektrilised. Laaneotsa sõnul on akutehnoloogia areng muutnud sellise ülemineku realistlikuks ning Eesti tingimustes ka majanduslikult otstarbekaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami

- DHL Estonia vastvalminud kontor Tallinn Airport Citys.
- Foto: Tõnu Tramm
Digitaliseerimine on jõudnud DHL-i igapäevatöösse igal tasandil. „Meie kontor on paberivaba – isegi pastakat on raske leida,“ märkis Laaneots, kes on aastaid toetanud ideed, et Eestis peaks eri logistikafirmad kasutama ühist pakiautomaadivõrku. Tema sõnul on see ainus mõistlik viis tagada klientidele kiirem ja mugavam teenus.
„Omaette võrgu ülalpidamine on tohutult kulukas,“ selgitas ta. „Kui kõik teenusepakkujad saaksid kasutada sama süsteemi, oleks see nii keskkonnasäästlikum kui ka kliendisõbralikum.“ DHL kasutab juba
Omniva automaatide võrku eraklientide saadetiste toimetamiseks ning kogemus on Laaneotsa sõnul olnud väga positiivne.
Uus ametikoht Austrias
Uue terminali valmimine on Laaneotsa jaoks sümboolne, sest sellega saab läbi ka 26 aastat kestnud karjäär DHL Express Estonias. Ees ootavad uued väljakutsed Austrioas, kus ta hakkab DHL Express Austria asepresidendina vastutama sealse ettevõtte müügi- ja turundusstrateegia eest. Austria DHL Express on neli korda suurem kui Eesti üksus ning töötajaid on üle kogu riigi.
„Minu jaoks on see põnev väljakutse – uus turg, uus kultuur ja teistsugune mastaap,“ sõnas Laaneots. „Aga üks asi jääb samaks: me ei müü transporti, vaid usaldust ja kindlustunnet. Klient tahab teada, et tema saadetis jõuab õigel ajal ja õigesse kohta. Kui midagi läheb valesti, on kõige tähtsam, kuidas ettevõte reageerib.“
Laaneotsa sõnul on kliendisuhtlus logistikaäri tuum. „Halb klienditeenindus on hullem kui hilinenud pakk. Kui mind ebaprofessionaalselt teenindatakse, hääletan jalgadega – ja nii teeb enamik kliente.“
Eesti kogemus annab eelise
Kuna Laaneots alustas 26 aastat tagasi DHL-is tööd klienditeenindajana, peab ta väga oluliseks pidevat õppimist. „Väikeses riigis tuleb olla loov ja paindlik, sest ressursse on vähe,“ ütles ta. „See õpetab mitte kurtma, vaid otsima lahendusi. Sellise mõtteviisi võtan endaga Austriasse kaasa.“
Tema sõnul on Eesti väiksus pigem eelis: see võimaldab kiiremini katsetada ja juurutada uusi lahendusi. „Paljud ideed, mida maailm nüüd kasutab, sündisid Eestis – näiteks pakiautomaadid ja isejuhtivad robotkullerid. Meie ühiskond on uutele lahendustele avatum ja julgem.“
Detsembri alguses tuleb Laaneots veel korraks tagasi Eestisse, et juhtida tänavust
Logistika Aastakonverentsi. „Ka see ettepanek oli minu jaoks väga põnev väljakutse, mille ma suurima rõõmuga vastu võtsin,“ tunnistas Laaneots.
Austriasse koliv Kristina Laaneots: „Me ei müü transporti, vaid kindlustunnet“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Logistikasektori tööjõuturu dünaamika on viimastel aastatel olnud kõike muud kui stabiilne – vahelduvad majandusolud, kasvav automatiseerimine ja muutuv tööjõuootus kujundavad sektori tulevikku kiiremini kui kunagi varem, tõdeti saates „Logistikauudised eetris.“
Suurim väljakutse militaarlogistika seisukohast on meie geograafiline asend ja riigi väiksus: meil ei ole lihtsalt turvalist kauget tagalat, kus saaksime rahulikult oma logistilisi tegevusi korraldada, nentisid kaitseväe toetuse väejuhatuse ülem kolonel Erki Soo ja väejuhatuse liikumise ja veoteenistuse ülem major Toomas Pärnpuu.
Maailma autotööstus seisab niigi silmitsi enneolematult keerulise ajaga ja kui seda veel Eestis omalt poolt maksudega võimendada, ei suuda turg seda mitte kuidagi enam alla neelata, tõdes Honda maaletooja Baltimaades ja Soomes, NCG Import Baltics ja NCG Import Finland tegevjuht Tõnu Vahtel.
„Logistikauudised eetris“ juulikuu saade on südasuvele tavapäraselt lavajuttude päralt. Seekord toome kuulajateni kaks ettekannet tänavu kevadel toimunud Laoseisu konverentsilt.
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.