Riik kaalub oma osaluse vähendamist Tallinna Sadamas 51 protsendini, selgub rahandusministeeriumi poolt valitsusele esitatud 2024. aasta riigi osaluste ülevaatest.
Täna hoiab riik Tallinna Sadamas 67,03% suurust osalust.
Foto: Liis Treimann
Kui täna hoiab riik Tallinna Sadamas 67,03% suurust osalust, siis müüa tuleks osalust vastavalt 16,03 protsendipunkti. See teeks ligi 42,2 miljonit aktsiat, mille väärtus on praeguse börsihinna juures ligi 49 miljonit eurot.
Poolaasta kokkuvõttes kahanes Tallinna Sadama müügitulu –2,9%, aga kasvasid korrigeeritud EBITDA ja kasum vastavalt 8% ja 11%. II kvartalis küll aasta võrdluses müügitulu langes –7% ja kasum –15%, kuid korrigeeritud EBITDA kasvas siiski 7%.
Kui enamasti räägitakse AS Tallinna Sadamast reisijate arvu ja kaubamahtude kontekstis, siis üheks uuemaks ärisuunaks on ettevõttel saanud kinnisvaraäri. Sügisel loodetakse jõuda esimeste detailplaneeringuteni ning kunagi maailmakuulsa Zaha Hadidi arhitektidelt tellitud „masterplan“ hakkab saama Tallinna Vanasadamas reaalsuseks.
Nelja aasta pärast on kaldaelekter kohustuslik kõigis euroliidu sadamates
Eesti merendustehnoloogia ettevõtte Shorelink sai valmis automaatse laevade elektrilaadimissüsteemi, mis vastab peagi euroliidus kohustuslikele kaldaelektri nõuetele. Uus lahendus töötab automaatselt ja enam ei ole vajalik personali kohalolek.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.