Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann ütles transiidikonverentsil Transestonia kõneldes, et ettevõte on koondanud 25% töötajatest ja aasta jooksul tuleb koondada veel 300 inimest.
Simmermann tunnistas, et kui algul läks tööjõu kärpimine suhteliselt lihtsalt, siis nüüd see enam nii kerge ei ole.
Näiteks tõi ta välja, et plaanis on kaotada nende ametikohad, kes praegu tegelevad andmebaaside ümbertrükkimisega, kõik läheb elektrooniliseks.
Samas peaks uue töölepinguseaduse kehtima hakkamisel Eesti Raudtee töötajaid hoopis juurde võtma, sest kõigile kehtestatakse 8tunnine tööpäev.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uue seaduse järgi peab öötööd ja puhkepäevadel töötamist kõrgemalt tasustama. Lisaks tekib probleem töö- ja puhkeajaga. "Praegu sõidab vedurijuht 6 tundi Narva ja saab seal 4 tundi puhata, uue seaduse järgi siis aga puhkus olema sel juhul 12 tundi pikk," rääkis Simmermann, selgitades et nad soovivad tööajaga ametiühinguga kokku leppida ja uus süsteem tooks põhjendamatud lisakulud.
„Enam transiit ei lange ega tõuse, kõik kulud sellega vastavuses. Tõusnud on vaid konteinerite vedu, näiteks Moskva liin maht kasvas 14% mullusega võrreldes,“ vaatles ta aasta alguse arenguid transiidis, mille mahud on aasta alguses kasvanud 0,15%. Ta tõi välja, et poole aastaga on Eestisisestel vedudel oluliselt kahanenud põlevkivi osakaal.
Seotud lood
Eesti Raudtee ja Raudteelaste Ametiühing ja Eesti Vedurimeest Kutseliit saavutasid kokkuleppe töötajate palkade külmutamiseks.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.