Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann ütles transiidikonverentsil Transestonia kõneldes, et ettevõte on koondanud 25% töötajatest ja aasta jooksul tuleb koondada veel 300 inimest.
Simmermann tunnistas, et kui algul läks tööjõu kärpimine suhteliselt lihtsalt, siis nüüd see enam nii kerge ei ole.
Näiteks tõi ta välja, et plaanis on kaotada nende ametikohad, kes praegu tegelevad andmebaaside ümbertrükkimisega, kõik läheb elektrooniliseks.
Samas peaks uue töölepinguseaduse kehtima hakkamisel Eesti Raudtee töötajaid hoopis juurde võtma, sest kõigile kehtestatakse 8tunnine tööpäev.
Uue seaduse järgi peab öötööd ja puhkepäevadel töötamist kõrgemalt tasustama. Lisaks tekib probleem töö- ja puhkeajaga. "Praegu sõidab vedurijuht 6 tundi Narva ja saab seal 4 tundi puhata, uue seaduse järgi siis aga puhkus olema sel juhul 12 tundi pikk," rääkis Simmermann, selgitades et nad soovivad tööajaga ametiühinguga kokku leppida ja uus süsteem tooks põhjendamatud lisakulud.
„Enam transiit ei lange ega tõuse, kõik kulud sellega vastavuses. Tõusnud on vaid konteinerite vedu, näiteks Moskva liin maht kasvas 14% mullusega võrreldes,“ vaatles ta aasta alguse arenguid transiidis, mille mahud on aasta alguses kasvanud 0,15%. Ta tõi välja, et poole aastaga on Eestisisestel vedudel oluliselt kahanenud põlevkivi osakaal.
Seotud lood
Eesti Raudtee ja Raudteelaste Ametiühing ja Eesti Vedurimeest Kutseliit saavutasid kokkuleppe töötajate palkade külmutamiseks.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.