Eesti Raudtee ja Raudteelaste Ametiühing ja Eesti Vedurimeest Kutseliit saavutasid kokkuleppe töötajate palkade külmutamiseks.
Samuti lepiti kokku, et Eesti Raudtee kontsernil on vajadusel võimalik kulude optimeerimiseks koondada aasta jooksul esialgselt välja öeldud 300 töötaja asemel kuni 157 töötajat, millele lisanduvad koondatavad ametikohad juhtkonnast, teatas firma.
Majandusaasta aruande järgi töötas ettevõttes 2008. aastal keskmiselt 1927 inimest. Eesti Raudtee juhatuse liikmete tasud ulatusid 2008. aastal (sotsmasku ja töötuskindlustusmakseta) 5,1 mln kroonini.
Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase selgitas, et veel ei ole teada, millised ametikohad koondatakse. Konkreetsed koondamisotsused tulevad tema sõnul kuu paari pärast. Ka ei ole otsustatud, kes juhtkonnast koondatakse. „Kuna kaubavedu väheneb, siis tõenäoliselt pigem kedagi sealt suunalt,“ lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kokkuleppe kohaselt pikeneb käesoleva aasta lõpuni ettevõtte ja ametiühingute vahel sõlmitud koondatavate töötajate sotsiaalprogramm, mis toetab koondatavaid ümberõppel jms.
Seotud lood
Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann ütles transiidikonverentsil Transestonia kõneldes, et ettevõte on koondanud 25% töötajatest ja aasta jooksul tuleb koondada veel 300 inimest.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.