Autor: Mariliis Pinn • 11. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Parts: majanduse kohanemine on alanud

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles Transestonia konverentsil, et edukas majanduse kohandumine on alanud.

Parts tunnistas, et tegemist on tõsise majanduslangusega, mis samas näitab, mis suunas saab edasi minna. „Lähiaastatel tulevad heitlikud muutlikud olud ja ei ole tark mõelda ennast kriisieelsesse aega,“ lisas ta

Samas lisas ta, et Eesti kohamisvõime on kõrgem, kui pikemalt stabiilust nautinud maadel. „Kohanemine alanud ja see on tulemuslikum, kui ise arvame ja ajakirjandusest loeme,“ lisas ta.

Parts rõhutas, et Eesti transiidisektori võimalus on mitmekesistumine, mis on majanduskriisis positiivselt keeruline.

"Üleilmne majanduskriis on transiidi arengu kõige olulisem mõjutaja praegu ja veel mitme aasta jooksul. Selle tagajärjel on paljud teistsugustest eeldustest lähtunud äriplaanid kas juba paberihundis või teel sinnapoole. Ühe radikaalse näitena võib nimetada seda, et Hiinast merekonteineri Euroopasse vedamise tasu langes kaubamahtude vähenemise tagajärjel vahepeal praktiliselt olematuks," rääkis minister.

"Oluline on siiski katsuda vahet teha eeldatavalt lühiajalistel ja pikemaajalistel mõjudel. Eesti oludesse tõlgiksin ma selle nii, et Hiinast lähtuva konteinertransiidi arendamine ei ole ilmselt sisutu idee, kuid esialgselt kavandatud tempo ja investeeringute mahud on tulnud uutes oludes ümber vaadata. Ma toetan seda, et Eesti transiidi- ja logistikaettevõtted jätkavad koostööpartnerite otsimist ja suhtlemist Hiina suunal. Riik ja riigile kuuluv Tallinna Sadam on siiski jätkanud investeerimist infrastruktuuri. Ligi 800 miljonit krooni maksma mineva Muuga sadama idaosa laienduse valmimine suurendab konteinerite käitlemise võimalusi ja Tallinna Sadam peab pingutama selle nimel, et lisanduvad võimalused ka efektiivset kasutust leiaksid," ütles Parts, kelle sõnul jätkuvad investeeringud nii sadamatesse kui muusse infrastruktuuri. Ka on ministeerium kokku pannud vastava kava, mille põhirõhk on pigem praktilistel lahenduste leidmisel, kui poliitikal.

„Et säilitada Eesti atraktiivsust, tuleb hoida stabiilsust, mitte minna kaasa mingisuguste prohvetite ennustustega maailmakaubanduse lõpust ja mitte muuta edu andunud konkueeliseid nagu maksud,“ rääkis Parts.

Parts tuletas meelde, et riik on kokku pannud kuue miljardi suuruse abipaketi, millest saavad abi taotleda ka kõik logistikafirmad.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077