• 11.05.09, 18:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palmet: olime kriisis juba 2004. aastal

Eesti transiit oli kriisis juba 2004. aastal, selgitas Transestonial Eesti Sadamate Liidu tegevdirektor Viktor Palmet.
„Mis kriisist räägime, kas see hakkas 2007, kas jutt on globaalsest kriisist. Ei ole, peame analüüsima, mis kriis see on. 2004. tuli majandminister Meelis Atoneni juhtimisel kokku ümarlaud, mis järeldas, et transiit on stagnatsioonis ehk tegelikult kriisis. Et sellest välja tulla, on vaja kahe aasta jooksul leida sobivad meetmed. 2004. aastal korraldas Äripäev transiidikonverentsi, et meetmeid leida,“ pidas Palmet vajalikuks täpsustada, lisades, et kriis sai alguse Eesti struktuursest mahajäämusest ja ei ole tekkinud viimase kahe aastaga. „Peame analüüsima struktuurset mahajäämust.“
Siiski nägi ta juba positiivseid arenguid. Näiteks tõi ta otsuse arendada välja Muuga sadamas korralik konteinerterminal, ehitada Koidula piiripunkti, Eesti Raudtee tariifide süsteemi korrastamine. Arendatud on ka teisi sadamaid ja lennuliikulust, otsustatud arendada merepoliitikat.
Palmet leidis, et ühiselt nõul tuleb viia transpordi arengukava vastusse praeguse olukorraga. Viitamatult luua merenduspoliitika, keskendudes kaubandusele. „Tegelikult peakime aktiviseerima omapoolseid meetmeid ja tipp-poliitikud peaks avastama välismajanduspoliitika. Valimisaastal on aga raske loota, et konsensus tekib aga võiks,“ ütles ta.
„Seda ei ole palju tahta, kuid peab fokuseerima teatud harudele, muuhulgas transiidile,“ ütles Palmet.
„Me peaks lubama teedele suuremad automoodulid, näiteks 25,25 meetrid pikkused autorongid, nagu soomlased ja rootslased on teinud. Praegu seisavad Narva sillal 2 autot, mitte üks. Miks mitte proovida rakendada oma laevastikku, leiduks Eesti firmasid, kes tahaks proovida, kuna feederlavad on odavad. Teha näiteks läbi kulgeva transiidi maks,“ loetles ta oma ideid.

Seotud lood

Uudised
  • 11.05.09, 13:05
Parts: majanduse kohanemine on alanud
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles Transestonia konverentsil, et edukas majanduse kohandumine on alanud.
Uudised
  • 11.05.09, 18:14
Vähi: transiidil on käsi kipsis ja jalg murtud
Sillamäe Sadama nõukogu esimees Tiit Vähi illustreeris Eesti transiidi olukorda, et kui Transestonia moderaatoril Raivo Varel on käsi kipsis, et see on nagu Eesti majanduse olukord, võrdsustamaks Vare seisukorda transiidi omaga peaks tal veel jala murdma.
Uudised
  • 11.05.09, 18:33
Kaljurand: me peaksime transiitkaubale rohkem lisaväärtust andma
Transiidiäris ei piisa vaid efektiivsusest, olulised on ka omavahelised suhted ja lisaks peaks Eesti panustama kaubale lisandväärtuse andmisele, rääkis Tallinna Sadam juhatuse esimees Ain Kaljurand Transestonial.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
2
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
3
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
4
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele