Igal aastal saab Kaitseväes ligikaudu 1000 ajateenijat veoauto või bussi juhtimisõiguse, kuid seadusandlikud piirangud ei luba neil pärast teenistust kohe tööle asuda kutseliste juhtidena.
Foto: Chat CPT
Igal aastal saab Kaitseväes ligikaudu 1000 ajateenijat veoauto või bussi juhtimisõiguse, kuid seadusandlikud piirangud ei luba neil pärast teenistust kohe tööle asuda kutseliste juhtidena, sest miinimumvanus on 21 aastat. Euroopa Liit on küll otsustanud alandada veoautojuhtide vanusepiiri 18 aastani, kuid Eestis jõustuks muudatus alles 2029–2030.
Saksamaa Kaubaveo-, logistika- ja jäätmekäitlusliidu (BGL) president Dirk Engelhardt ütles ajalehele Bild, et Saksamaal on juba praegu puudu 100 000 veokijuhti, kuid laieneva relvakonflikti korral, mil Ida-Euroopa juhid koju peavad naasma, võib see number kasvada kuni 400 000-ni. „Süsteem kukub lihtsalt kokku.“
Maailma maanteetranspordi katusorganisatsiooni IRU peaassamblee valis täna, 8. novembril, ühehäälselt juba kolmandaks ametiajaks presidendi kohale rumeenlase Radu Dinescu, kes eelmisel nädalal Tallinnas toimunud PROLOGi Tarneahelakonverentsil ennustas Eesti maanteeveosektorile mitte just kõige pilvitumat tulevikku.
Rahvusvahelise Maanteetranspordi Ühing (IRU) uuris veokijuhtide tööhõivet 36 erinevas maailma riigis ja selgus, et täitmata on üle kolme miljoni veokijuhi töökoha, ehk 7% kõigist ametikohtadest. Noorte ja vanemate juhtide vahelise lõhe kasvades halveneb olukord järgmise viie aasta jooksul veelgi märkimisväärselt, kui ei võeta ette olulisi meetmeid.
Euroopa transporditöötajate katusorganisatsioonid, kes esindavad ühtekokku 22 miljoni töötajat, koostasid ÜROle, valitsustele ja transpordiettevõtetele pöördumise, kus tuuakse välja tegevuskavad, mis aitaksid leevendada aina süvenevat tööjõupuudust transpordisektoris.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.