Kui veel septembris ja oktoobris maksis 40-jalase merekonteineri (FEU) Hiinast Eestisse toomine u 2000 USD, siis täna juba 7500 dollarit. Põhjuseks konteinerite põud Aasias, samal ajal kui Suurbritannia ja USA sadamad upuvad nendesse. Hinnad tõusevad ka raudteel.

- USA Los Angelesi ja Long Beachi kaksiksadamas on kõik kohad laevakonteinerid täis. Aasias valtseb konteineritest aga totaalne põud.
- Foto: Maritime News
"Kõikjal, kuhu te lähete, igal pool on konteinerid," ütles USA Longon Beachi sadamaveoühingu tegevjuht Weston LaBar mõni nädal tagasi Los Angeles Timesile. Samal ajal seisis ligi tosin konteinerlaeva Los Angelest lõuna pool reidil ja ootas kai äärde pääsemist. Los Angelesi ja Long Beachi kaksiksadamate ümber on kõik kohad laevakonteinerid täis laotud ja seda juba kuuekihiliseks, mis on maksimaalne ohutusreeglitega lubatud arv. "See on hullumeelne, mis siin toimub."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tuntud Jaapani logistikaettevõte Nippon Express teatas plaanist oluliselt kasvatada oma kaubavedude mahtu Hiinat ja Euroopat ühendavate raudteevedude kaudu. Alates järgmisest aastast soovib ettevõte COVID-19 pandeemiale vastukaaluks sel liinil opereeritavaid kaubarongide mahtu kahekordistada.
Ekspedeerimisfirmade TOPi esimeseks kerkis vedelkemikaalide, toiduainete ja gaasi transpordiks komplekslahendusi pakkuv Kricon Baltics OÜ. Teisele kohale platseerus rahvusvaheline logistikafirma Transocean Eesti OÜ ning kolmandale ligi 30 aastat Eesti turul tegutsenud ekspedeerija VIM Agentuur AS.
COVID-19 vaktsiini logistika saab olema väga suur väljakutse eriti juhul, kui vaktsiin peab olema temperatuuril -70 kraadi. Seda transporditakse kuiva jää sees, mis on olemuselt süsihappegaas tahkel kujul. "Arvestades koguseid, tasub ilmselt tõsiselt kaaluda gaasifirmade aktsiate ostmist,“ nentis Magnum Logisticsi logistikajuht Raivo Roolaid hiljuti toimunud logistika aastakonverentsil.
Koroonast tulenenud hinnatõusule lisaks on kaubavedudes alanud ka jõulueelne hinnaralli, mille on põhjustanud suur kaubaruumi defitsiit, samuti kipuvad tarnijad vassima kauba väljastamise kuupäevadega, tõdevad Eesti suuremad logistikafirmad.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.