• 19.03.18, 16:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas aktsiisitõusude taustal ellu jääda?

Sellist pealkirja kannab 24. aprillil toimuv järjekordne Kütuseturu Aastakonverents, kus keskendutakse kütuseturul ja logistikasektoris toimuvale piirikaubanduse taustal ning otsitakse võimalikke lahendusi olukorra leevendamiseks.
Kütuseturu Aastakonverentsi logo
  • Kütuseturu Aastakonverentsi logo
  • Foto: Logistikauudised.ee
"Palju on räägitud piirikaubandusest tavatarbijate tasandil, kuid märksa vähem ettevõtjate olukorrast," ütles Eesti Õliühingu vastne juhatuse liige Orlen Eesti juht Siret Liivamägi. „Teenimatult on avalikus diskussioonis tähelepanuta jäänud Eesti ettevõtjad ja transpordisektor eesotsas autovedajate ning nende klientidega. Ettevõtjate jaoks oli oma tegevuse ümberkorraldamine ning kohandamine naaberriikides tankimiseks keeruline, kuid praeguse Eesti maksupoliitika tõttu möödapääsmatu lahendus. See omakorda aga tähendab, et riik jäb ilma suurest hulgast maksurahast."
Mis saab edasi?
Tekkinud olukorra täpsemaks kaardistamiseks valmib konverentsiks Kantar Emori värske kütuseturu uuring, kus on küsitletud nii kütusemüüjaid, autovedajaid kui ka tootmisettevõtteid. Riigi seisukohti aktsiisipoliitikast selgitab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Dmitri Jegorov ning samal teemal arutletakse ka vestlusringis, kuhu on kutsutud erinevate poliitiliste jõudude esindajad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oma osaluse selles on kinnitanud endised rahandusministrid Jürgen Ligi Reformierakonnast, Sven Sester IRL-ist ja Ardo Ojasalu Vabaerakonnast, riigi poolelt lööb vestlusringis kaasa rahandusministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla.
Päeva teises pooles heidetakse pilk tulevikku. Vaadatakse, mida teeb kütuse maailmaturg, millised alternatiivkütuseid me hakkame kasutama lähitulevikus ning oma motivatsioone ja tasuvusarvutusi tutvustab Eesti esimese uhiuue CNG raskeveoki ostja Ahto Oja.
Tutvu konverentsiga lähemalt siin!
Soodushind kehtib kuni märtsi lõpuni!
Konverentsi korraldavad Äripäeva logistikauudised.ee teemaveeb koostöös Eesti Õliühinguga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele