Biometaani tanklate taotlusvooru laekus 31 projekti, millele soovitakse toetust kokku enam kui 5,6 miljonit eurot. Koos toetuse taotlejate omafinantseeringuga on projektide kogumaksumus üle 16,4 miljoni euro.
- Tallinnasse on plaanis rajada neli surugaasijaama. Foto: Raul Mee
Riigipoolse rahastuse saavad projektid selgitab KIK välja mai lõpuks, teatas KIK.
Toetust antakse projektidele, mis panustavad biometaani tarnimisse ja tankimisvõimaluse pakkumisse avalikus lahus- või võrgutanklas. Rahastuse saavad tanklad võtavad endale kohustuse pakkuda transpordikütusena biometaani, mis aitab vähendada transpordis tekkiva CO? hulka.
„Huvi toetuse vastu on väga suur. Surugaasi tanklate rajamise soov katab peaaegu kogu Eesti ning paljudesse linnadesse planeeritakse lausa mitme tankla samaaegset rajamist. Tanklate levik julgustab ka gaaskütust tarbivate sõidukite laiemat kasutuselevõttu,“ ütles KIKi energeetika juhtivkoordinaator Siim Umbleja.
Tallinnasse on plaan rajada 4, Tartusse ja Jõhvi 3 ning Haapsallu, Pärnusse ja Rakverre 2 surugaasi tanklat. Lisaks planeeritakse tanklad Kuressaarde, Paidesse, Valka, Võrru, Kuusallu, Põltsamaale, Põlvasse, Keilasse, Türile, Otepääle, Virtsu, Jõgevale, Sakku, Viljandisse ja Imaverre.
KIK avas teise toetuste taotlusvooru biometaani tarnimise taristu ning uute tankimisvõimaluste rajamiseks selle aasta veebruaris. Toetust said taotleda juriidilised isikud.
Toetuse maksimaalne osakaal abikõlblikest kuludest on kuni 35% projekti kohta. Toetuse maksimaalne summa projekti kohta on 350 000 eurot.
Taotlusvooru eelarve on 1 000 000 eurot ning toetust antakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist. Toetusmeetme töötas välja Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.
Tulekul!
Logistikauudised.ee ja Eesti Õliühingu korraldatav Kütuseturu Aastakonverents toimub juba 27. aprillil. Loe lisainfot
SIIT ja registreeri
SIIN.
Taustainfo:
Eelmisel aastal toimunud taotlusvoorus rahastati 3 tanklaprojekti summas 440 000 eurot, mille tulemusena tekib surugaasi tankimisvõimekus Võru linna, Jüri alevikku ja Tallinnasse Sikupilli asumisse. Kolme tankla abil planeeritakse järgmise 10 aasta jooksul võtta transpordisektoris kasutusele 225 tonni biometaani ning saavutada CO? kokkuhoidu ligikaudu 4300 tonni. Võru tankla on tänaseks töövalmis ning seda kasutavad peamiselt maakonnaliinide bussid. Teised tanklad peaksid valmima käesoleva aasta lõpuks.
KIKi kaudu suunatavate toetuste eesmärk on biometaani tarbimise ja tarnimise käivitamine, et aidata kaasa taastuvenergia transpordieesmärgi saavutamisele. Eesti on võtnud eesmärgiks tõsta taastuvenergia kasutamine transpordisektoris 10%ni aastaks 2020. Biometaan on keskkonnasõbralikum ja pikas perspektiivis stabiilsema hinnaga kui importkütused ning selle kasutamine aitab parandada Eesti energiajulgeolekut.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.