Läti lennufirma airBalticu juht Martin Gaussi sõnul on saabunud aeg otsida strateegilist investorit, kirjutab AeroTime. Restruktureerimisprotsess on lõppenud ja ettevõtte finantstulemused on head, sõnas Gauss intervjuus Läti telekanalile LNT.

- AirBaltic on tellinud Bombardierilt 20 uut CS300 lennukit.
- Foto: AirBaltic
Lennufirma vedas 2016. aastal 10% jagu rohkem reisijaid, ent täpne aastaaruanne on veel avalikustamata.
Varem on
AeroTime’i andmetel liikunud jutte sellest, et Kanada Bombardier, mis teeb juba praegu airBalticuga tihedat koostööd, võiks olla võimalik investor. AirBaltic on üks esimesi kliente, kes on kasutusele võtnud näiteks uue Bombardier CS300 lennuki.
Gauss keeldus seda võimalust arutamast, vihjates, et parimal juhul on strateegiliseks investoriks üks suur lennufirma.
Veebruari alguses mainis Läti transpordiminister Uldis Augulis, et potentsiaalsete strateegiliste investorite lõplik nimekiri peaks valmima 2017. aasta novembriks. Augulise sõnul otsib investoreid rahvusvaheline konsultatsioonifirma Lazard Freres, mis esitab AirBalticule arve juhul, kui investor leitakse ja sellega sõlmitakse kokkulepe.
Samuti mainis minister, et Lätil on potentsiaalsele investorile mitu tingimust: Riia rahvusvaheline lennujaam peab jääma vedaja kodubaasiks ja koostööd hetkel teenindatavate liinide ning ettevõtetega peab jääma paika.
Koostöö investoriga peab ühtlasi klappima nn Horisont 2021 plaaninga, mille airBaltic kuulutas välja 2015. aasta veebruaris, et regiooni lennuühendusi parandada. Kasvuplaani järgi kavatseb lennufirma 2021. aastaks suurendada lennukiparki 34 õhusõidukini ning teenindada 30% jagu rohkem reisijaid – kuni 4 miljonit inimest aastas.
2016. aastal teenindas AirBaltic 2 891 365 reisijat ehk 10% rohkem kui aasta varem võrgustikus, mis ulatub üle Euroopa, Skandinaavia, Venemaa, Kantoni saarte ja Lähis-Ida. 2016. aastal opereeris lennufirma 43 872 lendu ehk 2% enam kui 2015. aastal. Täituvus kasvas 3%, 74 protsendini.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Air Baltic teatas, et viiendiku firmast omandas Taani ärimees Lars Thuesen, kirjutab Äripäev.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.