Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) andmetel eelistasid eestlased ka 2016. aastal tarbesõidukitena Prantsusmaa toodangut.

- Eelmisel aastal müüdi kõige enam Peugeot tarbesõidukeid.
- Foto: Andres Haabu
AMTELi andmetel tõusis 2016. aastal tarbesõidukite turg märkimisväärselt: kokku müüdi 4972 uut tarbesõidukit, mis ületas 2015. aasta müüginumbrid 8,7% võrra.
Kui detsembris müüdi enim Citroeni sõidukeid, siis aasta kokkuvõttes osutus edukaimaks margiks Peugeot 784 müüdud tarbesõidukiga. Kaugele ei jäänud 717 müüdud autoga maha ka Citroen ja kolmandaks tõusis Renault 558 autoga.
Veokite esikolmiku moodustasid 2016. aastal Volvo (286), Scania (261) ja Mercedes-Benz (113).
Sõiduautosid müüdi Eestis 2016. aastal kokku 22429 uut sõiduautot ja sellest rohkem on uusi autosid müüdud vaid aastatel 2006-2008.
Detsembris jäi uute sõiduautode müük jõulukuule traditsiooniliselt tagasihoidlikumaks kui eelnenud kuudel, aga ületas siiski 2015. aasta detsembri müügi 2,8 protsendiga. Kokku müüdi detsembris 1304 uut sõiduautot.
2016. aastal kokku müüdi Eestis 22429 uut sõiduautot, mis ületas 2015. aasta müügi 2082 autoga ehk 10,2 protsendiga. Segmentidest osutus 2016. aastal kõige populaarsemaks väiksemad keskklassi autod, mis moodustasid 28,2% kõigist müüdud autodest. Järgnesid keskautod 15,8 protsendiga ning jätkuvalt olid populaarsed ka keskmised ja väiksemad maasturid, vastavalt 14,8% ja 13,5%. Eksporti läks aasta jooksul 1096 uut sõiduautot.
Automarkidest oli 2016. aastal edukaim Toyota 3527 sõiduautoga ning järgnesid Škoda ja Volkswagen, vastavalt 2493 ja 1781 müüdud uue sõiduautoga. Populaarseimaks mudeliks aga osutus 2016. aastal Škoda Octavia, milliseid osteti 1145. Esikolmikusse mahtusid ka kaks Toyota mudelit, Avensis 845 autoga ja Auris 764 autoga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Käesoleva aasta jaanuaris on tarbesõidukeid müüdud juba 553: võrreldes eelmise aastaga lausa 16,2 protsenti rohkem, teatas AMTEL.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.