Käesoleva aasta jaanuaris on tarbesõidukeid müüdud juba 553: võrreldes eelmise aastaga lausa 16,2 protsenti rohkem, teatas AMTEL.

- Jaanuarikuu müüduim tarbesõiduk oli Volvo FH
- Foto: Volvo Eesti
Tarbesõidukeid on ühtlasi müüdud veel paremini kui sõiduautosid, kuigi ka viimaste turg on vägagi elav.
Edukaimaks tarbesõidukite margiks osutus Volkswagen 79 sõidukiga. Teist kohta jagasid Volvo ja Citroen 63 sõidukiga.
Väga kõrge oli jaanuaris veokite osakaal ja selles segmendis oli edukaim Volvo 63 veokiga. Hästi läksid kaubaks ka Scania veokid, milliseid müüdi jaanuaris 53. Kolmandat kohta jagasid DAF ja MAN 15 müüdud veokiga.
Busse müüdi jaanuaris kokku 9, kõige populaarsemad olid Volkswageni väikebussid täismassiga alla 5 tonni.
Uusi sõiduautosid müüdi aasta esimesel kuul Eestis 2026, mis ületas möödunud aasta jaanuarikuu müügi 13,5 protsendiga.
Sõiduautode segmentidest kasvas talvekuule omaselt maasturite müük, sealjuures just keskmiste maasturite osas, milliseid müüdi isegi rohkem kui väiksema keskklassi autosid. Samas aga langes veidi eelmise aasta jaanuariga võrreldes väiksemate maasturite osakaal.
Elektriautosid müüdi jaanuaris 5 ja hübriide 104. Eksporti läks 62 sõiduautot.
Alanud aasta jaanuaris oli automarkidest edukaim Toyota 331 sõiduautoga. Esikolmikusse mahtusid veel Volkswagen 223 ja Škoda 167 müüdud sõiduautoga. Mudelitest osutus populaarseimaks Honda CR-V, milliseid müüdi 95. Järgnesid Toyota RAV4 ja Volkswagen Passat, vastavalt 87 ja 82 müüdud autoga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Veokeid müüvad ettevõtted ennustavad järgmiseks aastaks tänavusega sarnast nõudlust, ent sellele aastale iseloomulikku kiiret kasvu pole praegu näha.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) teatel langes tarbesõidukite müük novembris eelmise aasta 11. kuuga võrreldes 3,3 protsenti.
Majandus- ja taristuminister esitas Vabariigi Valitsusele vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu, millega kohustatakse vedelkütuse tarnijaid lisama bensiini ja diislikütusesse taastuvast allikast toodetud kütuseid ehk biokütuseid, teatas MKM. Kohustuse näol on tegemist Euroopa Parlamendi ja nõukogu taastuvenergia direktiivist tuleneva kohustusega, mille kohaselt peavad liikmesriigid tagama, et aastaks 2020 kasutatakse transpordis vähemalt 10% energiamahu ulatuses biokütuseid.
Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) andmetel eelistasid eestlased ka 2016. aastal tarbesõidukitena Prantsusmaa toodangut.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.