• 09.12.16, 15:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Majandus- ja taristuminister esitas valitsusele biokütuse eelnõu

Majandus- ja taristuminister esitas Vabariigi Valitsusele vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu, millega kohustatakse vedelkütuse tarnijaid lisama bensiini ja diislikütusesse taastuvast allikast toodetud kütuseid ehk biokütuseid, teatas MKM. Kohustuse näol on tegemist Euroopa Parlamendi ja nõukogu taastuvenergia direktiivist tuleneva kohustusega, mille kohaselt peavad liikmesriigid tagama, et aastaks 2020 kasutatakse transpordis vähemalt 10% energiamahu ulatuses biokütuseid.
Majandus- ja taristuminister esitas valitsusele biokütuse eelnõu
  • Foto: Andras Kralla
Eesti on viimane liikmesriik, kes sellise kohustuse üle võtab. Leedus ja Lätis moodustab nende osakaal juba 5%, Soomes moodustavad transportkütustest üle 10% taastuvast allikast toodetud kütused.
„Taastuvatest energiaallikatest toodetud energia kasutamise suurendamisega transpordis saab vähendada transpordisektori sõltuvust imporditud naftast, mille puhul on energia varustuskindluse probleemid kõige teravamad, ja mõjutada transpordisektori kütuseturu muutumist keskkonnahoidlikumaks,“ sõnas majandus- ja taristuminister Kadri Simson pressiteate vahendusel. Kohustuse viimase rakendajana on Eestil olnud võimalus õppida teiste liikmesriikide kogemusest. Kui veel 2010.a andsid sektoris tooni ebakvaliteetse biokütuse kasutamisest tingitud probleemid, siis tänaseks on biokütus kõrgekvaliteediline toodang, mida on võimalik kasutada ohutult iga ilmaga, lisas Simson.
Eelnõu kohaselt peab alates 2017.a maist tarbimisse lubatud kütus sisaldama vähemalt 3,3% energiamahu ulatuses biokütust. 2018.a on vastav tase 6,4%, 2019.a tase 8% ning 2020.a tase 10%. Ühtlustamaks kohustust naaberriikide vedelkütuse turuga, ei pea kohustuse rakendumise ülemineku ajal 2017.a novembrist 2018.a märtsini (k.a) diislikütusele biokütust lisama. Kui biokütus on toodetud jäätmetest või jääkidest, saab selle panust eesmärgi täitmisel arvestada kahekordselt. 2015.a seisuga kasutati Eesti transpordisektoris 0,2% ulatuses taastuvast energiaallikast toodetud kütust.
Taastuvast energiaallikast toodetud vedelkütuse sisaldusega kütused sobivad enamustele sõidukitele. Eestis võib kasutada taastuvast energiaallikast toodetud vedelkütust bensiini puhul kuni 10% ulatuses fossiilses kütuses ja kuni 7% ulatuses diislikütuses (nn. esimese põlvkonna biokütus ehk FAME). 2. põlvkonna biodiislikütuse sisaldusele fossiilses diislikütuses ei ole piiranguid sätestatud. Siiski ei soovitata loetletud arvul vanematel bensiini kasutavatel sõiduautodel biokütuse lisandiga bensiini kasutada. Sellest lähtudes ei sea eelnõu biokütuse lisamise kohustust bensiinile oktaanarvuga 98. Selliste sõiduautode loetelu avaldab Maanteeamet oma veebilehel. Diislikütuse ja biokütuse segu sobib kasutamiseks kõigile diislikütust kasutavatele mootorsõidukitele.
Biokütuse sisaldus vedelkütuses märgitakse tanklates bensiini puhul märkega E5 või E10, sõltuvalt selle sisaldusest vedelkütuses – vastavalt kuni 5% või kuni 10%. Diislikütuse puhul kasutatakse märgistust B7. Andmeid sõidukite kohta, milles ei ole soovitatav taastuvast allikast toodetud kütust kasutada, avaldatakse Maanteeameti veebilehel.
Eelnõu on valminud koostöös Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liiduga AMTEL ja Eesti vedelkütuseettevõtjaid koondava Eesti Õliühinguga.

Seotud lood

Uudised
  • 03.02.17, 11:57
Uute tarbesõidukite turg kasvab jätkuvalt kiiresti
Käesoleva aasta jaanuaris on tarbesõidukeid müüdud juba 553: võrreldes eelmise aastaga lausa 16,2 protsenti rohkem, teatas AMTEL.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 12:55
Vedajate väljakutsed 2025. aasta kindlustusturul
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele