Elroni juhid tunnistasid tänasel pressikonverentsil, et vajadus täiendavate diiselrongide järele on ilmselge, kuid hanke väljakuulutamisega läheb veel aega.
Valitsuse ja ministri vahetumisega seoses on Elroni plaan uusi ronge osta edasi lükkunud, ent kuna uude koalitsioonileppesse kirjutati ühe eesmärgina sisse ühistranspordi edendamise plaan, ollakse optimistlikud. Veeremit on ilmselgelt liiga vähe, aga praegu saab seda ainult ümber mängida, nentis Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip.
Uute rongide ostmiseks korraldatakse hange, et olla kindel, et uued rongid saadakse võimalikult odavalt. Samal ajal teadvustavad Elroni juhid, et kui uued rongid osta olemasolevalt partnerilt, saab nende ülalpidamine olema soodsam. Kui vähegi võimalik, soovitakse uued rongid tellida Stadlerilt, kust on pärit ka praegu liinilolev veerem.
Uued rongid ostetakse, pidades silmas ekspressliinide vajadusi. Istmed peaksid olema mugavamad ning vajalik on ka bistroo olemasolu, kust saaks tellida sooje jooke ning suupisteid.
Elroni rongidega tehti 2016. aasta 11 kuuga 6,2 miljonit reisi, aasta lõpuks tehakse prognoosi kohaselt 6,8 miljonit reisi. Sellega on Eesti rongiliiklus võrreldes Euroopaga jõudnud reiside arvu osas ühe inimese kohta Iirimaaga võrreldavasse seisu. Kasv jätkub ning Elron töötab selle nimel, et 2020. aastal tehtaks Eestis rongidega 8,8 miljonit reisi.
Elroni kõige populaarsemad liinid 2016. aasta 11 kuu jooksul on olnud: Tallinn-Paldiski, Tallinn-Tartu, Tallinn-Riisipere, Tallinn-Aegviidu, Tallinn-Keila.
Elroni teenis 2016. aasta 11 kuuga piletitulu 11,13 miljonit eurot, 2,7% rohkem kui möödunud aasta samal perioodil. Piletitulu kattis kõikidest kuludest 2013. aastal 24% ning on 2016. aastaks kasvanud 32%le; riigi toetus reisija ning läbitud kilomeetri kohta on kolme aastaga vähenenud 20%.
Järgmise aasta eelarvest on investeeringuteks kavandatud 830 000 eurot, sellest 52% investeerib Elron reisijate mugavuse ja ohutuse suurendamiseks ning 48% rongide hooldusesse ja depoosse. Hetkel planeeritud investeeringutest tähtsamad on uus piletimüügi süsteem ning traadita internetiühenduse kvaliteedi jätkuv parandamine. Uute rongide hange saab kajastuma kõige varem 2017. aastal koostatavas eelarves.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.