Seis veokite turvaparklatega on Euroopas katastroofiline, kaalutakse muudatust mobiilsuspaketis
Euroopa Komisjoni aprilli keskel avaldatud uuringu järgi on ELis ohututest ja sertifitseeritud veokijuhtidele mõeldud parkimiskohti puudu ligikaudu 390 000. Ühe lahendusena nähakse teatud tingimustel pika puhkuse lubamist veokikabiinis. Veokijuhte esindav föderatsioon ETF on komisjoni ettepanekute suhtes aga ülimalt kriitiline.
Sellistest turvaparklatest nagu on näiteks Prantsusmaal Dourgesis, on Euroopas katastroofiline puudus.
Foto: Delta Park
Kuigi paljudes EL-i parkimisrajatistes on kasutusele võetud elementaarsed turvameetmed, ei vasta suur osa neist endiselt EL-i ohutusstandarditele ega oma vajalikku SSPA ( Safe and Secure Parking Area ) sertifikaati. Tänaseks puudujäägiks hinnatakse 390 000 parkimiskohta ning hinnanguliselt võib see kasvada 2040. aastaks 483 000 kohani.
Euroopa Kohus tegi läinud nädala lõpus otsuse, mille kohaselt ei pea rahvusvahelisi vedusid tegevad sõidukid enam pöörduma regulaarselt tagasi oma koduriiki. ERAA president Tiit Parik tunnistas, et tegu oli kauaoodatud otsusega, kuid mitmed vedajaid ahistavad reeglid jäid endiselt jõusse.
Kolmapäeval, 10. juulil rakendas transpordiamet Tallinna ringtee alguses Veneküla parklas töösse läbipääsusüsteemi, mille tulemusena pääsevad parklasse vaid veoautod ja parklat teenindav transport. Parkimisala sissesõitudele on lisatud tõkkepuud ning sisse ja välja registreerimise seade.
Alexela avas Via Baltica ääres Saugas Täkupoisi nime kandva energiajaama, mis eristub konkurentidest nii Eesti võimsaima, 400kW elektrilaadija kui Michelini kogemusega tippkoka poolt juhitava restoraniga.
Transpordiamet sõlmis esimese turvalise veoautode parkla ehituslepingu, millega rajatakse 104kohaline parkla Tallinna ringtee äärde 1,5 km kaugusele peatselt valmivast Väo liiklussõlmest.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.