• 06.05.25, 09:39

Automüüja: riik jätku jõumeetodid, laadimistaristu eest hoolitseb vaba turg

Elektriautode müügis on suur potentsiaal ja põhjuseid, mis on siiani takistanud nende soetamist, jääb järjest vähemaks, kirjutab Veho Eesti tegevjuht Keijo Kaasik Infopanga konkurentsiraportis.
Veho Eesti tegevjuht Keijo Kaasik.
  • Veho Eesti tegevjuht Keijo Kaasik.
  • Foto: Erakogu
Kahtlemata raputas 2025. aastast kehtima hakanud automaks meie autoturgu korralikult ning pärast aastalõpu ostubuumi on uus aasta kõigile automüüjatele rahulik. Samas näeme, et pikemas perspektiivis ei kao inimeste vajadus endale sõidukit soetada kuhugi ja juba mõne aja pärast ootame müügimahtude järk-järgulist taastumist.
Maksu tulek pani eelmise aasta lõpus ilmselt paljusid endale sõidukit ära ostma, aga lõppkokkuvõttes on auto siiski paljudele inimestele hädavajalik transpordivahend ja automaksu pärast see ostmata ei jää. Pigem nügib see ehk nii mõnedki inimesed vaatama keskkonnasäästlikumate sõidukite poole.
Eurodirektiivide asemel vaba turumajandus
Elektriautode müügis on suur potentsiaal ja põhjuseid, mis on siiani takistanud nende soetamist, jääb järjest vähemaks. Ühelt poolt soodustavad nende ostu maksuerisused, hinnavahe tavaautodega kahaneb pidevalt ning ka elektriautode laadimistaristu on täna elektriauto või laetava hübriidauto kasutamiseks Eestis juba täiesti piisav.
Loe põhjalikku turuülevaadet Infopanga mootorsõidukite müüjate kvartaliraportist.
Sestap peaks väga tõsiselt mõtlema sellele, kas ja kui palju on mõistlik järgida Euroopast tulnud energiatõhususe direktiivi kirjutatud laadimiskohtadega seotud nõudeid. Iga teatud kilomeetri taha laadimispunktide rajamine on kallis ja sageli ka mõttetu. Laadimistaristu arengut peaks Euroopa direktiivi asemel edasi reguleerima vaba turumajandus.

Seotud lood

Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Euroopa Autotootjate Liidu ACEA andmetel vähenes uute veokite registreerimine Euroopa Liidus 2025. aasta esimeses kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 16%, kuid elektriveokite registreerimine kasvas suisa 50,6%. Ilusa numbri taga peitub aga nii rõõmu-, kui valupisaraid.
TOP
  • 02.05.25, 13:58
TOP: kõige enam käivet kaotanud automüüjad 2025 I kvartalis
Lisatud ka käibe kasvu TOP
Võrreldes 2024. aasta esimese kvartaliga kaotasid 50 suurema käibega sõidukimüüjat tänu automaksule selle aasta esimeste kuude jooksul keskmiselt ligi 11,3 miljonit eurot müügitulu. Suurim kaotus oli üle 17 miljoni euro, kuid on ka selliseid ettevõtteid, kus käive on aastaga sama palju kasvanud, selgub Infopanga värskest mootorsõidukite müüjate kvartaliraportist.
Uudised
  • 02.05.25, 11:28
Eksperdid: Roheargumendid transpordisektoris ei toimi, tuleb muuta süsteemi
Liikuvusekspert Marek Rannala ja reisitehnoloogiaettevõtte juht Michal Leman hoiatavad, et praegune süsteem soosib autost sõltumist ning sellel on märkimisväärne mõju nii tervisele kui elukeskkonnale.
Uudised
  • 29.04.25, 12:23
Terminal Energia omandas Vonki elektriautode laadimisäri
Terminal Energia ja Eestis laadimislahendusi arendav Vonk Technologies sõlmisid lepingu, mille alusel omandas Terminal Vonki elektriautode laadimisäri. Tehing hõlmab nii Vonki avalikke kui ka privaatseid laadijaid ning kujutab endast strateegiliselt olulist sammu Terminali laadimisvõrgu arendamisel.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele