Elektriautode müügis on suur potentsiaal ja põhjuseid, mis on siiani takistanud nende soetamist, jääb järjest vähemaks, kirjutab Veho Eesti tegevjuht Keijo Kaasik Infopanga konkurentsiraportis.

- Veho Eesti tegevjuht Keijo Kaasik.
- Foto: Erakogu
Kahtlemata raputas 2025. aastast kehtima hakanud automaks meie autoturgu korralikult ning pärast aastalõpu ostubuumi on uus aasta kõigile automüüjatele rahulik. Samas näeme, et pikemas perspektiivis ei kao inimeste vajadus endale sõidukit soetada kuhugi ja juba mõne aja pärast ootame müügimahtude järk-järgulist taastumist.
Maksu tulek pani eelmise aasta lõpus ilmselt paljusid endale sõidukit ära ostma, aga lõppkokkuvõttes on auto siiski paljudele inimestele hädavajalik transpordivahend ja automaksu pärast see ostmata ei jää. Pigem nügib see ehk nii mõnedki inimesed vaatama keskkonnasäästlikumate sõidukite poole.
Eurodirektiivide asemel vaba turumajandus
Elektriautode müügis on suur potentsiaal ja põhjuseid, mis on siiani takistanud nende soetamist, jääb järjest vähemaks. Ühelt poolt soodustavad nende ostu maksuerisused, hinnavahe tavaautodega kahaneb pidevalt ning ka elektriautode laadimistaristu on täna elektriauto või laetava hübriidauto kasutamiseks Eestis juba täiesti piisav.
Sestap peaks väga tõsiselt mõtlema sellele, kas ja kui palju on mõistlik järgida Euroopast tulnud energiatõhususe direktiivi kirjutatud laadimiskohtadega seotud nõudeid. Iga teatud kilomeetri taha laadimispunktide rajamine on kallis ja sageli ka mõttetu. Laadimistaristu arengut peaks Euroopa direktiivi asemel edasi reguleerima vaba turumajandus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Lisatud ka käibe kasvu TOP
Võrreldes 2024. aasta esimese kvartaliga kaotasid 50 suurema käibega sõidukimüüjat tänu automaksule selle aasta esimeste kuude jooksul keskmiselt ligi 11,3 miljonit eurot müügitulu. Suurim kaotus oli üle 17 miljoni euro, kuid on ka selliseid ettevõtteid, kus käive on aastaga sama palju kasvanud, selgub Infopanga värskest mootorsõidukite müüjate kvartaliraportist.
Inchcape Motors Estonia pidas täna uue esindushoone sarikapidu, Tänassilma (Pärnu mnt 539) kerkivasse keskusesse on kavas mahutada nii Fordi kui Mazda müügisalongid. Samuti hakatakse uues hoones pakkuma järelteenindust Fordi, Mazda, BMW ja Mini sõidukitele.
Topauto hooldusstatistikast selgub, et Eesti inimesed lükkavad autohoolduse ja remondi nii kaugele kui võimalik, ent see on tekitanud olukorra, kus Eesti teedel liigub potentsiaalselt sadu sõidukeid, mille tehniline olukord on omaniku teadmatusest või teadliku tegevuse tagajärjel eluohtlik.
Riik kogus esimeses kvartalis uute autode müügilt 5 miljonit eurot registreerimismaksu, kuid see ei ületa ilmselt kaotatud käibemaksutulu, mis jääb autode müügi vähenemise tõttu riigieelarvesse laekumata, rääkis ettevõtja Viktor Siilats.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.