Mari Mets • 18 november 2013

Eesti peab hakkama arutama teemaksu kehtestamist

Majandusminister Juhan Partsi sõnul on riik teemaksu küsimuses kõhkleval seisukohal, kuna tulu oleks väike ja maksu pealt kannataks eelkõige Eesti eksport.

Järg teemaksudebatiks ja esimesteks uuringuteks on jõudnud ka Eesti kätte. Sellele teemale oli eelmisel nädalal pühendatud ka konverents tehnikaülikoolis. Euroopa Komisjoni nägemuse järgi kehtiksid igas Euroopa riigis kõikidele liiklejatele võrdsed teemaksud.

"Teekasutustasu kehtestamisel Eestis tuleb see kehtestada Euroopa Komisjoni regulatsiooni järgi kõikidele vedajatele ühetaoliselt. Selle tulemusena langeksid meie kolme aasta taguse uuringu järgi teehoolduskulud riigi jaoks 90% võrra, kuid need kulud lasuksid Eesti transpordiettevõtete õlul – Eesti veofirmad maksaksid selle summa teede kasutamisega kinni, sellega tõuseb Eesti ekspordi hind," selgitas Parts.

"Võimalike tulude poolt vaadates pole ka need märkimisväärsed, umbes 20 miljonit eurot aastas. Arvestatava tulu teenimiseks peaksime teekasutusmaksu tõstma eriti kõrgele," lisas Parts.

Transpordi- ja logistikafirma DSV Baltimaade esinduse juhi Jaan Lepa seisukoht on ühene: "oleme selgelt iga täiendava maksu vastu." Tema sõnul on valitsusel kindel seisukoht, miks seda tänaseks tehtud pole ega ka plaanita. "See ei too väga palju rohkem õiglust meie teedele. Raha hulk, mida välismaa vedajalt suudetaks korjata, oleks võrreldamatult väiksem kui see, mida Eesti vedajad hakkaksid maksma," märkis Lepp.

Pikemalt loe tänasest Äripäevast.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150