Autor: Mari Mets • 18. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti peab hakkama arutama teemaksu kehtestamist

Majandusminister Juhan Partsi sõnul on riik teemaksu küsimuses kõhkleval seisukohal, kuna tulu oleks väike ja maksu pealt kannataks eelkõige Eesti eksport.

Järg teemaksudebatiks ja esimesteks uuringuteks on jõudnud ka Eesti kätte. Sellele teemale oli eelmisel nädalal pühendatud ka konverents tehnikaülikoolis. Euroopa Komisjoni nägemuse järgi kehtiksid igas Euroopa riigis kõikidele liiklejatele võrdsed teemaksud.

"Teekasutustasu kehtestamisel Eestis tuleb see kehtestada Euroopa Komisjoni regulatsiooni järgi kõikidele vedajatele ühetaoliselt. Selle tulemusena langeksid meie kolme aasta taguse uuringu järgi teehoolduskulud riigi jaoks 90% võrra, kuid need kulud lasuksid Eesti transpordiettevõtete õlul – Eesti veofirmad maksaksid selle summa teede kasutamisega kinni, sellega tõuseb Eesti ekspordi hind," selgitas Parts.

"Võimalike tulude poolt vaadates pole ka need märkimisväärsed, umbes 20 miljonit eurot aastas. Arvestatava tulu teenimiseks peaksime teekasutusmaksu tõstma eriti kõrgele," lisas Parts.

Transpordi- ja logistikafirma DSV Baltimaade esinduse juhi Jaan Lepa seisukoht on ühene: "oleme selgelt iga täiendava maksu vastu." Tema sõnul on valitsusel kindel seisukoht, miks seda tänaseks tehtud pole ega ka plaanita. "See ei too väga palju rohkem õiglust meie teedele. Raha hulk, mida välismaa vedajalt suudetaks korjata, oleks võrreldamatult väiksem kui see, mida Eesti vedajad hakkaksid maksma," märkis Lepp.

Pikemalt loe tänasest Äripäevast.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077