Teemaksu kehtestamisest peaministri Taavi Rõivase sõnul koalitsioonikõnelustel katteallikana räägitud pole. Küll aga ei tuleks seda tema arvates võtta kui tabuteemat.
Teemaksu üle tasub Rõivase sõnul arutleda siis, kui hakatakse otsima lahendust, kuidas rahastada suuri, umbes sada miljonit eurot maksma minevaid taristuprojekte. “Muidugi on siin mitu aga. Esiteks peab see olema piisavalt suur projekt, mida muidu pole võimalik rajada. Teiseks peab olema alternatiivne tee, kus oleks võimalik sõita tasuta. Samuti peab tasustatav lõik olema piisavalt atraktiivne, et reisija just selle valiks,” selgitas ta. Rõivas lisas, et teemaksu kehtestamisel peaks lahendus olema väga nutikas. “Ma ei taha Eestis näha Ameerika filmidest nähtud putkasid kiirteede ää res, kus tuleb mõni münt kopsikusse visata,” ütles ta. Heaks lahenduseks oleks maksu, kogusummas mõne euro lisandumine igakuisele mobiiliarvele. Teemaksu küsimus võiks Rõivase sõ- nul olla avatud avalikuks diskussiooniks. “Välistada seda maksu küll ei tasuks,” ütles ta.
Seotud lood
Endine Euroopa transpordivolinik Siim Kallas rääkis Teedeklastri konverentsil, et teede ehitamise rahastamine kütuseaktsiisist ei ole jätkusuutlik ning üha enam peab mõtlema teede maksustamisele.
Majandusminister Juhan Partsi sõnul on riik teemaksu küsimuses kõhkleval seisukohal, kuna tulu oleks väike ja maksu pealt kannataks eelkõige Eesti eksport.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.