20 võtme metoodika puudus on kõrge hind ettevõttele, kes soovib rakendada kõiki võtmeid. EAS on investeeringuid viimaseil aastail 50% ulatuses siiski toetanud, kirjutab EASi ettevõtete võimekuse divisjoni direktor Pille-Liis Kello.
Järgneb Pille-Liis Kello kommentaar.
Eriti majanduslangus on välja toonud vajaduse muuta ettevõtete sisemisi protsesse. Oleme endiselt Euroopas oma tootlikkuse näitajatega 3–5 korda maas parimatest. 20 võtit on üks paljudest tootmisjuhtimise tänapäevastest metoodikatest, mis on alguse saanud Jaapanist. Metoodika põhineb timmitud tootmise põhimõtetel.
20 võtme metoodika puudus on kõrge hind ettevõttele, kes soovib rakendada kõiki võtmeid. Lähtuvalt sellest ei ole ka EAS paljusid ettevõtteid metoodika rakendamises toetanud. Iga taotleja peab panustama projekti 50protsendilise omaosalusega. Viimastel aastatel on toetatud alla kümne ettevõtte.
Toetatutest võiks välja tuua JELD-WEN Eesti ASi, Nefab Eesti ASi, Favor ASi, Farm Plant Eesti ASi. Toetussumma kokku on viimastel aastatel olnud rohkem kui 2,5 miljonit krooni.
Enamasti on ettevõtted juurutanud EASi toetusega esimesi võtmeid. Toetus saab nõustamistegevuseks siis, kui ettevõte on läbi mõelnud oma vajaduse arendustegevuseks, koostanud teenuse ostmiseks põhjaliku lähteülesande.
Ettevõtja peab ka põhjendama, miks ta just sellise metoodika kasuks on otsustanud ja kas on kaalutud ka teisi võimalusi timmitud tootmise printsiipide rakendamiseks.
Kuid kui ettevõte on oma tegevuse läbi mõelnud ja investeering arendusse on põhjendatud, siis toetab ka EAS teadmiste ja oskuste programmist ettevõtja investeeringut omalt poolt 50 protsendiga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuidas hoida ehituses kokku miljoneid ning investeerida see hoopis seadmetesse? Nefab kasutas näiteks Jaapani filosoofiast tuntud 20 võtme programmi.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.