Autor: Siim Sultson • 22. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Raudtee paisutas kasumit jõudsalt

Võrreldes 2008. aastaga, suutis Eesti Raudtee 2009. aastal kasvatada kasumit kolmveerandi võrra, käive andis veidi järele, ilmneb majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning raudteefirma teadetest.

Vastavalt täna minister Juhan Partsi kinnitatud AS-i Eesti Raudtee 2009. aasta majandusaruandele teenis raudteefirma mullu kasumit 120,4 miljonit krooni.

2008. aastal teenis Eesti Raudtee kasumit 69,6 miljonit krooni ehk aastaga on toimunud kasv 73%.

Meenutuseks: 2007. aastal oli Eesti Raudtee kasum 143 miljonit krooni - sellest tasemest on 2009. aasta tulemus 15,8% nõrgem.

Kui 2008. aastal oli raudteefirma käive 1,65 miljardit krooni, siis 2009. aastal oli see näitaja 1,52 miljardit krooni ehk 7,9% väiksem. 2007. aastal oli käive 1,64 miljardit krooni .

Eesti Raudtee investeeringute kogumaht 2008. aastal oli 459,8 miljonit krooni, 2009. aastal aga 609,6 miljonit krooni ehk 32,6% suurem.

Eelmise aasta investeeringutest läks Tartu–Valga raudteelõigu kapitaalremonti 314,6 miljonit krooni ja reisijate platvormide eurokõrgusele viimisse 27,7 miljonit krooni.

2008. aastal oli Eesti Raudtee kaubaveokäive 5 581 miljonit netotonnkilomeetrit, 2009. aastal aga 5 591 miljonit netotonnkilomeetrit , mis on 10 miljoni võrra enam ehk 0,2% rohkem. 

Aastal 2009 tervikuna veeti mööda Eesti Raudteed kaupa 25,38 miljonit tonni, mis aga on 2,7% vähem, kui aastal 2008. Siis veeti kaupa 26,08 miljonit tonni.

2010. aastaks prognoosib Eesti Raudtee oma rööpail kaubaveo mahuks 23 miljonit tonni. Seega alanud aastal, võrreldes eelmisega, kahanevad mahud antud andmete alusel ilmselt 9,4%.

Ettevõte vähendas eelmisel aastal nii tööjõu- kui tegevuskulusid ning pööras senisest enam tähelepanu efektiivsuse tõstmisele.

2009. aastal jagunes AS Eesti Raudtee kaheks: tekkis raudteeinfrastruktuuri ettevõte AS EVR Infra ja raudteekaubaveo ettevõte AS EVR Cargo. Viimasele läksid jagunemise käigus üle ka kõik Lätis ekspedeerimisteenust osutava Livonia Rail Service SIA aktsiad. AS Eesti Raudtee kõik aktsiad kuuluvad Eesti Vabariigile.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077