"Täpselt nii on!" kostis raskeveokimaksu ja teemaksu alasest kurtmisest kuuldes majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts resoluutselt.
Et Eestis erinevalt paljudest Euroopa liikmesmaadest teemaks puudub, on hea. "Kui kehtekstaksime euro-teemaksu, siis langeks selle suurim koormus just Eesti vedajate kaela," tõdes Parts. Sestap ongi vaja seda maksu vältida.
Siiski lahutas ta teemast siin väidetavalt maksunõksude varjus askeldavate välisvedajate loo. "Seda tuleb vaadata!" ütles minister sellistest välisvedajatest kuuldes otsustavalt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kui tema põhitegevuskoht on Eestis, siis ta peab ka olema registreeritud Eestis," osutas ta sellisel juhul välismaalase maksukohulusele Eesti riigi ees.
Kuid läbivate transiitvedude osas pole Partsi sõnul midagi teha "Me ei saa vedajaid ebavõrdselt kohelda," lisas ta.
"Kui kehtestaksime Eestis teemaksu, siis kahjustaksime sellega Eesti ekspordivõimet," võttis minister seose kokku.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
"Nagu oleks kellegagi mingi kokkulepe!?" imestas pahaselt rahvusvahelisi vedusid tegeva Nordveod AS juht ja omanik Peeter Kroonberg.
"See on loomulikult ebavõrdne! Iga päev lätlased-leedulased tambivad hindu alla," oli pahane EST Trans Kaubaveod AS omanik Sulev Saareväli välismaalaste maksuvaba askeldamise peale Eestis.
Kodune raskeveokimaks ja välismaine teemaks, millest välisvedajad siin priid, paistavad Eesti ametivendadele valusa paratamatusena, mida tihti ei tihata torkida - justkui muiste ei tohtinud hunti otsesõnu mainida...
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.