Sarbuss tähistas sel kevadel oma 10. juubelit, ettevõtte tegevjuht Kalle Tuisk on sunnitud tõdema, et tema arvates on majanduskriis bussifirmadele teatud kergendust toonud – alanenud on kütusehinnad, vähenenud on palgasurve ja lihtsamaks on muutunud ka heade töötajate leidmine.
Tõepoolest võib ju veidrana tunduda – ajal, mil paljud ettevõtted maailmas vohava rahanduskriisi tõttu oma tegevust koomale tõmbavad, leidub valdkondi, kus kriis on mõnes mõttes ka tervendavalt mõjunud, kirjutas Oma Saar.
“Kui Sarbussi kümnele tegevusaastale tagasi vaadata, võib öelda, et meie jaoks oli just aasta 2007 ja veel ka 2008. aasta algus üks keerulisemaid ja raskemaid perioode,” lausus AS-i Sarbuss tegevjuht Kalle Tuisk. Kuid see oli ju aeg, mil majandus nii Eestis kui ka mujal maailmas üldjoontes ülesmäge liikus!
“Praegu näiteks on tööjõuturul lausa ülepakkumine, kuid veel aasta või poolteist tagasi oli häid bussi- ja autojuhte leida üpris raske,” selgitas Tuisk oma mõtet.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Tookord leidsid head roolikeerajad parema palgaga töökoha Soomes ja kes siia Eestisse jäi, dikteeris tööandjale oma tingimused, mistõttu pidime üldise palgatõusu kampaaniaga kaasa minema,” lisas ta.
“Just need asjaolud – palgasurve ja bensiini kõrge hind – olid peamisteks põhjusteks, mis buumiaastail meie majandusnäitajaid mõjutasid,” märkis Tuisk.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.